Senaste nytt

Hotellfråga? [överbokat]

Så fort det stod klart att Celtic skulle möta Barcelona i Champions League så reserverade jag ett rum på Radisson Blu i Glasgow. FC Barcelona bodde nämligen där senast man var på besök vilket fick mig att chansa och hoppas på att man kanske får bo på samma hotell. (gjort det förr)

Idag (mer än 1 månad efter bokning) får jag följande mail:

Dear Mr Eriksson,

Thank you for booking the Radisson Blu Glasgow on Tuesday 1st October.

Unfortunately we have had an issue with our booking system which has left the hotel over booked. We have tried to rectify this situation however due to the number of group rooms and length of stay we are unable to accommodate you on this night.

We have however made alternative arrangements to accommodate you at our sister hotel, The Park Inn, which is located on West George Street approximately 5 minutes from ourselves Your room rate at the Park inn will be reduced to £155.00 per night inclusive of internet, breakfast & VAT.

Please accept our sincere apologies for this inconvenience and understand that this is most definitely not common practise for ourselves. If you require anything else at all please do not hesitate to get in contact with me.



Texten ovan är ju bara massa load of crap. Kan verkligen en fotbollsklubb bara kasta ut gäster som redan har existerande bokningar långt tillbaka i tiden?

Har jag några rättigheter? Kan jag göra någonting? Kompensation i form av CC poäng?
 
Hur var bokningen gjord? Prepaid eller ...?

Tyvärr är den bara reserverad. Önskar nu i efterhand att den var prepaid då jag förmodligen hade haft lite mer på min sida.

Det irriterande nu är ju att övriga hotell stigit i pris då jag trott att denna varit korrekt och aktiv.
Lite sent att komma nu över 1 månad senare och ändra tycker jag .. (oavsett prepaid eller inte.)
 

Senator

Moderator
Vad var ditt ursprungspris där du skulle bo?

Fråga efter uppgradering eller något. Skit happens, om du visar lite flexibilitet mot dom så tror jag att du kommer få dubbelt tillbaka...
 

jumbooze

Medlem
Har du någon status med CC? Kanske kan vara idé om du har det att gå tillbaka och svara att du inte tycker det hela är juste.
 
Vad var ditt ursprungspris där du skulle bo?

Fråga efter uppgradering eller något. Skit happens, om du visar lite flexibilitet mot dom så tror jag att du kommer få dubbelt tillbaka...

199£

Jag ska be om kompensation i form av Club Carlson poäng för att se vad dom säger.
Väldigt illa att komma med detta mail mindre än en vecka inpå.
 

jumbooze

Medlem
Då kan du ju ringa Elite Member Services Line och kanske kan få "Room Availability Guarantee" även om det säkert finns fall där den inte funkar... Men den borde väl ge dig viss prio


+ 44 207 949 0378
 
Hi Eriksson,

I can assure you the reason that we have to outbook you is due to the fact that we are completely overbooked on the night of the 01st due to a large number of groups which arrive with us from tomorrow onwards. We unfortunately are having to outbook individual guests from Friday the 27th onwards as we have over committed ourselves. I appreciate this is not ideal but as a gesture of goodwicll we will pay for your room and tax at the Park Inn. I hope you find this to be acceptable.

"Stora grupper - antar att det rör sig om journalister, tv-team, fotografer osv."

Dom bjuder alltså på Park Inn.
Jag vill dock inte bo på Park Inn utan bokar hellre annat och tar kompensation istället.

Ska jag ta detta med hotellet eller Club Carlson direkt? Vad anser ni?
 
Last edited:
Jag skrev tillbaka att jag accepterar kompensation i form av Club Carlson poäng eller en voucher för en natt på Radisson Blu. Måste sätta hårt mot hårt. :p
 
Toppen