Senaste nytt

Försenad avgång pga följdförseningar - värt att ens begära ersättning?

fcx

Medlem
Hej!

Min första inrikes i UK med BA idag, och det kunde börjat bättre. LHR-NCL Bokad avgång 1825, men avgångstiden flyttades fram med små steg i taget. När vi tillslut kom fram var vi 2,5h sena på en 1h flight. Man skyllde på att det var morgondimma på LHR och att alla flyg därför drogs med förseningar (vilket dock inte hindrade ARN-LHR).

Är det värt att bråka om ersättning eller faller dimma i London in under extraordinära omständigheter?
 

Alx

Medlem
Absolut är det värt att "bråka" om. Dimma är sällan något som skulle falla under extraordinära omständigheter. Även om BA säkert (liksom de flesta andra flygbolag) kommer att försöka få dig att tro det. Dessutom är frågan hur länge det är rimligt att åberopa följdförseningar för ett väderfenomen som är vanligt förekommande i området.

Stå på dig så ska du se att de kommer att ge med sig till sist. Jag är själv mitt uppe i en diskussion med Delta (eller rättare sagt KLM som hanterar ärendet) och har efter två vändor nu nått nivån att de inser att de måste ersätta mig. Nu handlar det om att få de att betala ut hela beloppet kontant. Räknar med minst en vända till efter mitt senaste svar.
 
Toppen