Senaste nytt

Från Shanghai till något varm ställe (helst med poäng)

ucce

Medlem
*Tacksam om någon kan ändra felstavning i rubriken*
*Är osäker på om detta ska ligga här eller i flygbiljetterforumet - men flytta gärna om det är fel*

Har lite snålt med pengar för tillfället och tänkte därför försöka använda så mycket poäng som möjligt för en resa över jul/nyår. Döm av min förvåning när jag hittade två platser i C ARN-PVG 20dec-5 jan med SAS som jag kunde använda 2-4-1 på.

Så nu landar vi alltså i PVG 21 dec. Har en kompis där att hälsa på (tänkte använda 72h-regeln), men sen vill vi helst åka någonstans där det är sol/bad, billigt och helst kan ta oss med miles.

Så här ser det ut på kontona efter PVG bokningen
Avios: 110 000
Eurobonus: 70 000


Varifrån vill du börja din resa? Shanghai
Var är din destination? Något varmt ställe inom 6h flygtid
När vill/behöver du resa ut? 21:e december + 3 dagar
När vill/behöver du komma hem? 5dec - 3 dagar
Hur länge vill du vara borta? --
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
I vilken kabinklass? Helst business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Se poängtillgång ovan
Vad är din budget? Se ovan
Vad är det viktigaste för dig? Sol/bad
 

Senator

Moderator
Jag tittade lite på PVG-HKG med Avios för att ta dig vidare, och det finns plats på en rad flighter med DragonAir eller Cathay varje dag. Sedan från HKG finns:
DPS 28/12, 29/12, med återresa 04/01
SGN ett antal dagar
BKK ett antal dagar
SIN ett antal dagar
KUL ett antal dagar

Jag tror du har tillräckligt med Avios för 2x PVG-HKG-BKK i affärsklass, men det kan vara att det blir en option med högre delbetalning av cash.
 

ucce

Medlem
Tack för tipsen! Har lite svårt att förstå vad som går att boka på ba.com och inte - jag får upp enskilda segement (tex PVG-HKG och HKG-BKK) men inte PVG-BKK. Måste jag ringa för att ta reda på poängkostnaden och boka det?
 

Senator

Moderator
Tack för tipsen! Har lite svårt att förstå vad som går att boka på ba.com och inte - jag får upp enskilda segement (tex PVG-HKG och HKG-BKK) men inte PVG-BKK. Måste jag ringa för att ta reda på poängkostnaden och boka det?

Jag fick upp PVG-BKK t/r, men vill du ha någon form av längre stop måste du nog ringa..
 

TheEagle

Medlem
Har inte kollat upp flygpriser eller bonusplatstillgång, men vill du leva jäkligt billigt och sola så dra till Vietnam. Annars är förslaget Fillipinerna, men undvik de största turistställena som Boracay t.ex...
 

A380*G

Medlem
China Eastern har bra priser fortfarande ex PVG runt jul och nyår. Håller själv på att planera en resa, antingen Malaysia, Thailand eller Indonesien.

Hade jag inte haft matchat KL Gold hade jag aldrig tittat på MU.
 

ucce

Medlem
Har inte kollat upp flygpriser eller bonusplatstillgång, men vill du leva jäkligt billigt och sola så dra till Vietnam. Annars är förslaget Fillipinerna, men undvik de största turistställena som Boracay t.ex...

Har du några bra tips på resmål i vietnam? Finns mycket bonusplatser via HKG till både SGN och HAN. Nha Trang har min bättre hälft redan varit i så helst något annat

På Filipinerna ligger någon sorts varning på Wikitravel - men det kanske går att resa till säkra områden?
 
Jag funderar på samma upplägg 2-4-1 till Shanghai och vidare till bad/dykställe fast i juli. Har tittat runt och det finns inte så mycket att välja på mht monsunsäsong - Bali och Kota Kinabalu är ok. Någon som har fler tips på orter och flygbolag?
 
Toppen