Senaste nytt

Stockholm-London, mina alternativ?

Arlanda-London-Arlanda 14 Okt

Står mellan Finnair (BA) kl 7 och kl 17 hem = 7000 kr i business
Alternativet Norwegian Arlanda-Gatwick ungefär samma tider = 2000 kr

Jag vill helst av allt ha en ordentlig måltid på båda planen, vilket föranleder bokningen i Business. Norwegians meny ser inte så rolig ut. Eller vad kan jag vänta mig för käk på BA-planet dessa tider? BAs hemsida är lite svävande och jag upplevt både riktigt bra mat och bara lite lättare käk. (men då visserligen åtkomst till loungerna)
 

In_Sweden

Medlem
Norwegians frukostpaket för 80sek är ingen jättehöjdare i min mening.
Ett stopp på pressbyrån ger en betydligt bättre frukost i alla fall, tråkigt nog.

Kan inte riktigt svara för övriga alternativ.
 

Carl

Medlem
Om det bara är en tur över dagen så skulle jag gå på vilken av flygplatserna Heathrow vs Gatwick som ligger bäst till men utifrån det du skriver så kanske det är sekundärt. Hursom så tycker jag att BA serverar en klart godkänd frukost samt varm middag på hemresan. Trevlig resa :)
 
Traditionell engelsk frukost med varm anrättning på morgonen. Varm middag på eftermiddagen inkl. full barservice. På både morgon och eftermiddagsavgången. Sedan är frågan om det är värt 5 000 kronor extra?
Jag är lite osäker på om de ändrat matutbudet i loungerna på LHR? Jag hörde att man skulle plocka fram den varma maten senare på dagen och erbjuda PM tea efter lunch och fram på eftermiddagen. Ska dock tilläggas att jag är högt osäker.

BA´s lounger tillhör mina favoriter. Sist jag flög därifrån fanns där en buffébar med diverse varma måltider....

Annars får du en hel del varm mat för 5 000 kronor om du kan leva med att äta den på backen istället för på 10 000 meters höjd.

Smaklig spis....:)
 

Concorde

Founding Member
Finns inget käk som är värt 5', skulle ta BA eco med gratis dricka och köpa med en macka....

Mackan på BA som är gratis är inte helt fel. En rejäl wrap med ordentlig fyllning som ger en ok mättnad.
Är inte pengar en begränsning så kör så klart BA club... men annars finns det rätt mycket kul att lägga 5K på.
T.ex. 2st BA Club biljetter över en helg (30 dagar förköp)
 

sembl

Medlem
Mackan på BA som är gratis är inte helt fel. En rejäl wrap med ordentlig fyllning som ger en ok mättnad.
Är inte pengar en begränsning så kör så klart BA club... men annars finns det rätt mycket kul att lägga 5K på.
T.ex. 2st BA Club biljetter över en helg (30 dagar förköp)

Både Caesar mackan och den med Duck Hoisin är faktist riktigt bra. Klar mycket bättre än de varlfria SAS mackorna
 
Toppen