Senaste nytt

Byta till tåg på Düsseldorf flygplats

Jonas H

Medlem
Någon med koll på hur mycket tid som kan behövas för att byta från Blue1 till ett IC-tåg en tisdagkväll? Bara handbagage...
 

Jacob

Medlem
Jag vill minnas att det inte var farligt långt att gå från terminalen till tågstationen. Tydligt skyltat och ganska rakt på sak.

Några minuter bör räcka utan problem. Sen ska man väl lägga in lite marginal för ev förseningar också.
 

CJ2

Medlem
Tågstationen i DUS ligger en bra bit bort från terminalerna. Att gå skulle nog ta +20min. Det går förarlösa tåg sk "Skytrain" mellan terminalerna och tågstationen var 10min. En annan sak att tänka på är att köerna till biljettautomaterna, om du inte har en biljett redan, kan vara extremt långa. Även på kvällen. Jag skulle rekommendera minst 30min från ankomst till tågavgången.

CJ2
fd. DUS-pendlare
 

Jonas H

Medlem
Nu blev det ändå så att jag tog hyrbil eftersom jag blev tvungen att boka om till sista flighten på söndag kväll och då gick det inga tåg. Det innebar i sin tur att det blev Lufthansa=Eurowings=CRJ900=bussgate och vips så hade 50 minuter inte varit så mycket. Blir det fler tillfällen så kommer jag att försöka komma ihåg det.
 

Randy Marsh

Medlem
Till andra som funderar på samma sak: Tänk på att ha kontanter redo för att kunna köpa tågbiljetter. De U-landsmässiga biljettautomaterna i Tyskland accepterar inte utländska kort.
 

marbe166

Medlem
Ska man vara riktigt petig så accepterar de inte kreditkort överhuvudtaget, bara tyska EC-kort (jmf våra Maestro-kort). Det är för övrigt samma visa på många andra ställen här... cash eller EC-kort...
 
Toppen