Senaste nytt

Qatar Airways incheckning - US Airways intjäning, går ej?

Först och främst: Jag bokade W (low-economy) men nu när jag loggade in så fick jag två bra nyheter.

1. DXB-DOH har blivit utbytt från A330-200 till Boeing 787 så det blir 787 hela vägen till Stockholm. :)
2. Mina biljetter är inte W längre utan på internet plus boardingkort står det Y!

Jag orkade knappt leta runt var jag skulle placera dessa 25% som jag skulle fått i W men nu i Y så blir det ju värt.

Det är dock ett stort problem med Qatar Airways incheckning.
Online kunde jag inte fylla i mer än 8 siffror men mitt US Dividend Miles består av 11 siffror?

Frågade vid check-in men det var samma problem för mannen bakom disken.
Någon som haft samma problem med QR?
 
Jag orkar inte hålla på att skicka in boardingkort och kopior på tjosanhejsan i efterhand så någon som har en snabb lösning på problemet? Annars skapar jag ett QR konto.
 

dino_81

Medlem
2. Mina biljetter är inte W längre utan på internet plus boardingkort står det Y!

Med risk för att vara en glädjedödare tror jag tyvärr att Y på boarding card inte anger bokningsklass, utan endast indikerar att du reser i economy. På samma sätt som C indikerar business osv.

Hoppas på en trevlig tur med Dreamlinern!
 
Med risk för att vara en glädjedödare tror jag tyvärr att Y på boarding card inte anger bokningsklass, utan endast indikerar att du reser i economy. På samma sätt som C indikerar business osv.

Hoppas på en trevlig tur med Dreamlinern!

Jag hade precis samma resonemang först men på internet (manage my booking) har det stått W men bytt till Y även där. Den som lever får se. Räknar inte med några poäng, bara en bonus..
Det är ju trots allt bara 2.800 poäng. :)

(Qatar) Dreamliner är en fantastisk maskin. Trodde det skulle bli en pina i ekonomi hem men efter att ha fått en liten försmak på DXB-DOH så tror jag nog det ska gå bra, även om man är krasslig. :(

Ser dock ut som en utsåld flight till Stockholm vad jag kunde se vid OLCI vilket är lite mer än de 30-35% som var ombord på DXB-DOH.

OT: Jag skulle kunna betala 500 SEK för en enda Rennie just nu. Förbannade sura uppstötningar & halsbränna som kommer plåga en i 7 timmar till. :p
 
Last edited:
Nu ser jag ju inte mindre fram att flyga i C med QR Dreamliner på onsdag :D

Bra flygning med Qatar. Snyggaste flygvärdinnorna jag upplevt på någon flygning. ;)
Inga 55+ utan de flesta unga av varierande nationaliteter (främst Asien då)

Trevligt plan. Dock säger många att Dreamliner är tyst? Satt ni då i Business kabinen? Jag tycker nämligen inte att det var ett dugg tystare än t.ex en B777. Jag satt dock bakom motorerna. (plats 28 och 29A)

Jag bara måste nämna detta som blivit nämnt förut men vilket skämt till flygplats Doha är!
Tur att den nya är på gång för detta är ju pinsamt.
 

Sofia

Medlem
QR är mitt favoritbolag för resor till Asien, alla kategorier :)

Ja, Doha flygplats är inte kul så det är helt klart värt det att betala sig in i loungen. Men eftersom jag flyger C hamnar jag ju i premiumterminalen och då snackar vi en helt annan nivå ;)
Ser dock fram emot att se den nya flygplatsen så småningom.
 
QR är mitt favoritbolag för resor till Asien, alla kategorier :)

Ja, Doha flygplats är inte kul så det är helt klart värt det att betala sig in i loungen. Men eftersom jag flyger C hamnar jag ju i premiumterminalen och då snackar vi en helt annan nivå ;)
Ser dock fram emot att se den nya flygplatsen så småningom.

Jag kommer nog inte åka med QR förrän dom fått upp den nya flygplatsen. Att behöva stå i en buss i 20 minuter för att komma till & från flygplanet känns inte okej. Är dock övertygad att den nya flygplatsen blir kanon.

Synd att man blev så förstörd av Lufthansa First Class bara. Nu tycker man knappt att Business duger. :p
(Syftar då inte på varken mat eller service, utan bara hårdvaran med max 8 personer och separat säng.)
 
Last edited:
Uppdatering:

Min bokningsklass var som bekant W.
Dagen före avgång visade det Y på internet och även på boardingkortet vilket fick mig lite nyfiken att ta en chansning och testa att registrera mitt US Dividend utifall att..

Som dino_81 nämnde tidigare så kan det ju vara så för att visa att det är ekonomi bara.

- Så var även fallet. Det står W på US Airways hemsida under flyghistoriken men därför till min stora förvåning så har jag trots detta fått 50% miles för resorna. 115 för DXB-DOH och 1435 för DOH-ARN trots att det står så här på US Airways hemsida:

  • No mileage credit E, R, U, W, X, Z 0%

Mitt tips: Har ni en resa med Qatar Airways som normalt sett inte ska ge några miles? Testa registrera FFP ändå!
 
Last edited:
Toppen