Senaste nytt

4-5 timmar på Zürich flygplats, tips på aktiviteter?

Longreach

Medlem
Landar 1550 på ZRH och nästa flight går 2020 (en måndag)

Tips på hur jag kan spendera tiden?

Flyger LX business till ZRH, SAS eco från ZRH, och är EBG.
 

Jonas C

Medlem
Loungen? Annars kan du besöka observationsdecket om du är intresserad av planespotting. Vill även minnas att flygplatsen erbjuder en sightseeingtur runt flygplatsområdet med buss. Dock inte helt säker på vad det kostar.
 

Jacob

Medlem
Det är inga konstigheter att lämna flygplatsen under transfer? Tänker på non-schengen / icke EU.
Nej det är inga konstigheter. Och skulle det vara så att Andyroos kommer från ett land utanför Schengen måste han hur som helst passera passkontroll i Zürich för att ta sig till anslutande SAS-flyg som givetvis är ett Schengen-flyg.
 

Jonas C

Medlem
6 timmar i Zürich. Tips på aktiviteter!

Jag har på senare tid hört mycket gott om Zürich, så jag bestämde mig häromdagen för att boka in ett besök till staden. Då hotellpriserna i staden är väldigt höga så fick besöket ske under ett långt layover.

Jag ankommer med LX737 från Amsterdam kl 8.25 och reser vidare med LX1254 till Arlanda kl 16.35.

Hur tar man sig enklast från flygplatsen till centrum, och hur mycket bör man räkna med att det kostar?

Finns det några sevärdheter som är essentiella för staden, och som man bör hinna se på de 6 timmar som jag väntas spendera i staden.

Klarar man sig väl på kort, eller bör man ta ut kontanter?

Hur är vädret i mitten av oktober?

Tips mottages gärna :)
 
Toppen