Senaste nytt

Är det Sanur eller Nusa Dua som gäller på Bali?

A380*G

Medlem
En vecka i januari med sol o bad (bara slappande och äta god mat) tillsammans med sambo och infant. Är det Sanur som gäller eller Nusa Dua på Bali?

Kollat hotell och resorts men det finns ju typ en miljon och orkar inte jämföra alla. Några uppdaterade tips?
 

Sofia

Medlem
Återupplivar tråden, en vecka i januari med sol o bad (bara slappande och äta god mat) tillsammans med sambo och infant. Är det Sanur som gäller eller Nusa Dua?

Kollat hotell och resorts men det finns ju typ en miljon och orkar inte jämföra alla. Några uppdaterade tips?

Jag skulle säga Sanur eftersom det där ändå finns lite av en "shoppinggata" med butiker och restauranger. I Nusa Dua ligger många såna där konstiga andelshotell osv och det mesta verkar äga rum inne på hotellen där. De restauranger som ligger utanför hotellområdena är ganska basic medan det i Sanur finns riktigt fina ställen även utanför hotellens skyddade värld
 
Jag skulle säga Sanur eftersom det där ändå finns lite av en "shoppinggata" med butiker och restauranger. I Nusa Dua ligger många såna där konstiga andelshotell osv och det mesta verkar äga rum inne på hotellen där. De restauranger som ligger utanför hotellområdena är ganska basic medan det i Sanur finns riktigt fina ställen även utanför hotellens skyddade värld

Jag väger in stränder när jag väljer resmål. Jag har varit i Nusa Dua och tycker det är bra stränder. Hur är Sanur i jämförelse?

btw, jag har vid Nusa Lembongan haft ett av mina mest minnesvärda dyk; strömdyk med enorm mångfald av fisk och korall. Det är fyra år sen och vet inte hur välbevarat det är nuförtiden.
 

Sofia

Medlem
Sanur har en fin strand också, dock utan solnedgång såklart. För solnedgång är det andra sidan och Kuta beach som ger bäst utsikt.

Nusa Lembongan är fortfarande kanonfint, men lite säsongsbetonat vad gäller temperatur och Mola mola :)
 

doc

Medlem
Jag har inget att jämföra med, men var fantastiskt nöjd med Conrad Bali vid Nusa Dua. Fina stränder och bra hotell. Som guldmedlem i HHonors fick vi en svit. Då ingick separat pool för svitgäster, lounge med a la carte-frukost som var fantastisk, gott afternoon tea och cocktails på kvällarna och gratis tvätt av kläder. Behövde inte äta så mycket utöver det som ingick, men restaurangerna var bra på hotellet.
 

Sofia

Medlem
Nu ska jag inte vara sån, men om man spenderar all sin tid på hotellet kan man egentligen åka var som helst. För mig är själva meningen med att resa att se och uppleva saker, äta mat på lokala restauranger, tjafsa med taxiförare om priser, knata runt på okända gator och titta på marknader, titta på solnedgången på nåt ställe som det är krångligt att ta sig till och sen åka vilse på vägen tillbaka.
Självklart är ett trevligt boende viktigt men lyxhotell är jag mer sugen på i en stad än på ett ställe som Bali.

Men igen, det är ju bara vad jag tycker och alla är välkomna att ha sina egna åsikter såklart :cool:
 

jtq

Medlem
Återupplivar tråden, en vecka i januari med sol o bad (bara slappande och äta god mat) tillsammans med sambo och infant. Är det Sanur som gäller eller Nusa Dua?

Kollat hotell och resorts men det finns ju typ en miljon och orkar inte jämföra alla. Några uppdaterade tips?

Både Nusa Dua och Sanur är trevligt, även Seminyak skulle kunna funka men Kuta skulle jag undvika.

För slapp och bad, god mat med bebis så funkar nog vilket som helst av de välkända hotellen, Balineser är mycket barnvänliga. Kan tyvärr inte rekommendera något specifikt hotell då jag alltid bor på homestay i Sanur.

Vill du ha tips om en bra chafför på Bali med nyare bil som inte lider av machosyndrom och som är prestigelös i trafiken, skicka pm.
 

jtq

Medlem
Jag väger in stränder när jag väljer resmål. Jag har varit i Nusa Dua och tycker det är bra stränder. Hur är Sanur i jämförelse?

Jag skulle säga att stranden är "ok" på sin höjd. Om man gillar stora vågor är Sanur inget att hänga i granen då vågorna bryter ca 100 meter ut på revet.

En liten film längs med Sanur beach från strax innan Bali Hyatt norrut till Sindu beach.
[video=youtube;KbTBqXGz120]http://www.youtube.com/watch?v=KbTBqXGz120[/video]
 
Och så här ser stranden ut i Nusa Dua.
 

Attachments

  • PICT3974.jpg
    PICT3974.jpg
    435,2 KB · Visningar: 565
  • PICT3900.jpg
    PICT3900.jpg
    678,6 KB · Visningar: 548
  • PICT3858.jpg
    PICT3858.jpg
    399 KB · Visningar: 564
Toppen