Senaste nytt

Hong Kong runt 30/11

xz0781

Medlem
Ska åka till HK/TPE en 10-15 dagar runt sista november och ser att det går att åka C med Emirates, Qatar och Turkish för ca 17 KSEK. Har åkt Turkish/Cathay/SAS/Finnair tidigare men aldrig provat de andra två bolagen. Nån som har någon bra anledning att välja Qatar eller Emirates? Vet att Emirates inte ger poäng (osäker om Qatar hinner bli full One-world vid det datumet). (Vad gäller TPE så löser jag det med billiga sista-minuten med CX).
 

xz0781

Medlem
Är vi säkra på det (Oneworld menar jag)? Hur kul är det att tillbinga X antal timmar i terminalen i Doha? Ställer frågan till någon som har gjort det?
 

Palazzi

Medlem
Jag skulle inte boka med Qatar innan de träder in i alliansen. Möjligen kan man krångla för resor bokade innan inträdet, även om resan äger rum efteråt. Det borde inte vara så, men man vet aldrig...

Finns det väldigt bra priser nu?... Annars råder jag dig att invänta inträdet av bolaget, alternativt titta på ett annat bolag inom OW.

Sen kan man ju resonera så att risken för problem är liten, och att Qatar trots allt erbjuder en trevlig upplevelse även om man inte hunnit in i OW.
 
Jag har ingen erfarenhet av Cathay eller Emirates men Qatar business tar de andra du räknar upp med hästlängder, business terminalen är en häftig upplevelse. Qatar ekonomi kan jag dock inte rekommendera.
 

xz0781

Medlem
Det slutade med en Turkish i Business (J) för oslagbara 14.200:-, bra tider, bra hårdvara och bra erfarenheter av bolaget sedan tidigare. Skulle gärna ha provat Qatar om det inte varit för ett 7.45h uppehåll i Doha på nerresan "mitt i natten". Tror säkert att businessterminalen där är häftig men kanske inte så lång tid. Tack för återkopplingen!
 
Toppen