Senaste nytt

En liten fråga ang sittplatsbokning

Pfaffenbach

Ny medlem
Hej!

Mitt allra första inlägg efter en tids frekvent trådläsande. Ber om ursäkt i förväg om jag lägger frågan fel. Har dessutom försökt söka, men ej funnit nåt bra svar.
Det är såhär att jag drar iväg till USA inom en snar framtid och har sen tidigare bokat platserna 23A+B i en SAS Airbus 340. Dessutom hade jag bokat 20G+H i en 330 på vägen hem.
När jag idag loggade in för att kolla min bokning så var jag helt plötsligt flyttade till 21 E+F på hemresan Ringde SAS och undrade hur det kunde komma sig, men tjejen visste ej varför. Har någon här inne en aning om vad det kan bero på? Nu hade jag turen att 20 A+B var lediga och klickade till mig dem istället, men jag vill minnas att de varit bokade tidigare. Kan de ha frigjort dessa säten för SAS Plus alternativt spädbarn?? Tacksam för svar då jag är ganska så rudis på sånt här :)
Dessutom, hur är dessa säten i övrigt? Seatguru har dem som bra säten, men hade vatt intressant att höra en rescension från någon som suttit på dem.
Tack på förhand och en trevlig helg på alla!
 
Jag har varit ute för samma sak. Hade 23A och B till Bangkok till jul och plötsligt bytt till 26 A och B. Troligen barnfamilj som fått platsen eller nån med bättre status än jag. Borde bokat bättre klass men får chansa på uppgradering.
 

FF#1

Medlem
Ja det är altid risken med Bulkhead att någon med behov av baby bädd får den, och då hjälper det inte med status, (som tur är).
 

Pfaffenbach

Ny medlem
Stort tack för era svar! Får hoppas att jag får behålla mina nya platser.. Känns lite trist när man är ute i god tid och bokar (6 månader sedan) och sen tappar platserna veckan innan man åker :)
 

miramax

Medlem
Det kan även bero på övergången mellan bokningsklasserna (till GO och PLUS) i våras. Jag misstänker att alla som hade platsbokningar innan dess tappade dem efter serverarna rebootat eller vad tusan det nu var :) Så blev det för mig iaf på några flyg!
 

011430121

Medlem
Man är aldrig garanterad bokad plats, man kan och även få ändrad plats efter att man har checkat in, det är väl först när man har paserat gaten som man vet vilken plats man får.
 

Smuffe

Medlem
Gäller detta även om man reser i business class eller var det rent av en inkompetent fransyska i check in på CDG? (Förlåt, jag är fortfarande bitter på den där *)$&#@!>^ flygplatsen...)
OT: Del två kommer inom kort i mitt resereportage.. Slut på OT.

Vi flög med Swiss, jag hade bokat biljetter och platser för över en månad sedan. På nervägen i economy var det inga problem.
Vi skulle flyga med kl 11:00 fighten men var där redan vid kl 07:30 på hemvägen igår. Först fick fel rad mellan CDG-ZRH och (trodde vi) rad 1 mellan ZRH-ARN. Sweet! Till vår stora förvåning när vi kom ombord så visade det sig att hon hade satt oss på 1C och 1D med gången mellan oss.

@011430121, som du skriver: Ja, garanterad bokad plats kan man aldrig vara eftersom de även kan ändra vid check in men att de inte ens sätter oss bredvid varandra är rent *)$&#@!>^ skräp.
 
Toppen