Senaste nytt

HHonors Gold vid bokning, men ej vid incheckning... vilka förmåner gäller?

pljung

Medlem
Hej,

Svaret på rubriken kanske är givet, men kanske någon här som har egna erfarenheter?
Kommer inte att ha HH Gold efter årsskiftet, så undrar lite om följande reservation:
Har bokat hotell i NYC februari 2014, och på bekräftelsen står det att jag har fri frukost samt internet. Detta är ju en HH Gold förmån, så frågan är om jag kommer att få dessa förmåner eller om deras system säger nej då jag inte kommer vara HHGold vid incheckning?
 

FF#1

Medlem
Går ditt kort verkligen ut sista December, även om medlemsåret slutar då så brukar de gälla till sista februari?

Annars så brukar det vara så att förmåner får man bara om man har kortet när man bor.
 

agehall

Medlem
Men mer principiellt, om man bokar som HHonors gold men bara är silver när man checkar in så bör man väl räkna med att bara få silver-förmåner, eller?
 

Paby

Medlem
Men mer principiellt, om man bokar som HHonors gold men bara är silver när man checkar in så bör man väl räkna med att bara få silver-förmåner, eller?

Ja, det bör man. Precis som man kan räkna med att få Gold-förmåner om man är Gold när man checkar in även om man bara var Silver när man bokade.
 

Alx

Medlem
Självklart är det statusen man har under vistelsen som avgör förmåner. Vilken status man hade när man bokade är ointressant. Ganska självklart om man vänder på det hela och tänker på hur det hade uppfattats om det vore annorlunda: Silver när du bokar och därför blir behandlad som Silver trots att du är Gold eller t.o.m. Diamond! Hilton hade gjort sig riktigt impopulära med den hanteringen! :rolleyes:
 
Last edited:
Toppen