Senaste nytt

Varför ogillar många United?

DamonA

Medlem
Jag har tidigare upplevt att många tycker United (och amerikanska flygbolag i allmänhet) är kassa. Jag har rest med United tidigare, men för någon vecka flög jag ARN-EWR-HOU-AUS-SFO-EWR-ARN exklusivt med United och är skitnöjd.

Kundbemötandet är bättre än något annat flygbolag jag flygit med (bl.a Lufthansa, SAS osv), mycket trevlig personal som är "genuint glada" och hjälpsamma. Pris var helt ok och flygen flöt på helt utmärkt.

Så återigen min fråga, varför ogillar så många detta bolag?

---
Originalrubrik: Varför detta hat mot United?
Ändrad av Dr. Miles
 
Last edited by a moderator:

Dr. Miles

Expert
I Economy skiljer det inte så mycket med andra flygbolag, men när man flyger First class (t ex inom Asien) så är servicenivån är (var) bedrövligt lågt.
 

Senator

Moderator
DamonA, du använder ett kraftigt ord "hat".. Varifrån får du det?

I alla fall, om vi backar lite och talar om amerikanska flygbolag så blandar jag lite fakta med åsikter här:
1. Sedan 2001, tror jag totalt ackumulerade förlusterna för legacy bolagen som United, American, Delta och US Airways är nära $100MRD.
2. Alla bolag förutom Southwest har varit i Chapter 11
3. Amerikanska bolag har blivit mästare i det som kallas "Nickel 'n diming". Det vill säga, ta betalt för varje liten sak som t.ex. kuddar, filtar, väskor något som retar allmänheten.

Efter att ha uppnådd nu nästan 90% kabinfaktor, blivit av med gamla anställningsavtal, uppgraderat flotta och allmänt konsoliderat branschen börjar äntligen bolagen att tjäna pengar så man kan återinvestera detta t.ex. i kundupplevelsen.

Så jag upplever att det är trevligare nu att resa inom USA, men mellan 2003-2008 var det inte lika roligt. Det som jag alltid har funderat på är att USA är jo servicens hemland på många sätt, men flygbolagen tappade känslan under många år. Men under senaste året när jag har åkt en 10-12 inrikes segment i F på UA Express och American Airlines känns det som en positiv trend på gång.

En sista detalj: många klagar på United, och just United har haft stora utmaningar i integrationsarbete med Continental. Samma sak hade Delta när man förvärvade Northwest. Det tar tid att få detta att fungera, men det förstår inte alla så många klagomål kopplat till United uppfattar jag är a) f.d. CO kunder som tyckte det var bättre (något jag håller med om IMHO) och b) system/processfel som en del av integrationen.

Sen har Dr Miles rätt, att lika-för-lika särskilt i First Class når inte American eller United upp till samma nivå som Asiatiska eller Europeiska bolag. Men hat.. nej, försiktigt med att använda ord som detta.
 

Kricka

Medlem
Jag har inte flugit med United sedan 2010 då jag p.g.a. väderproblem på östkusten
blev omdirigerad till ORD då IAD var stängd. Efter ett antal timmars väntan på ORD
blev vi ombokade till UA ORD-DCA. Flygningen var bland de sämsta jag upplevt,
helt i klass med Aeroflot inrikes i gamla Sovjetunionen. Oförskämda, otrevliga "flyg-
värdinnor" som uppenbarligen valt helt fel jobb (kan säkert få jobb hos T.S.A ?).

Jag tar inte ordet hat i min mun men har valt att använda andra flygbolag för att
slippa en sådan upplevelse igen.
 

Senator

Moderator
Jag har inte flugit med United sedan 2010 då jag p.g.a. väderproblem på östkusten
blev omdirigerad till ORD då IAD var stängd. Efter ett antal timmars väntan på ORD
blev vi ombokade till UA ORD-DCA. Flygningen var bland de sämsta jag upplevt,
helt i klass med Aeroflot inrikes i gamla Sovjetunionen. Oförskämda, otrevliga "flyg-
värdinnor" som uppenbarligen valt helt fel jobb (kan säkert få jobb hos T.S.A ?).

Jag tar inte ordet hat i min mun men har valt att använda andra flygbolag för att
slippa en sådan upplevelse igen.

var det United eller United Express?
 

FredrikH

Medlem
Jag har haft cirka 30 inrikes flighter med UA dom senaste 12månaderna och tycker dom har varit helt ok. Har mest åkt Economy Plus men även ett par business legs (eller First som dom kallar det). Har fått helt ok service alla gånger. Något som United (eller kanske alla amerikanska bolag?) gör bra är boardingproceduren.
 
Toppen