Senaste nytt

Tips önskas - flyga hem "åt fel håll"

karho

Medlem
Hej, ska till USA med jobbet i september och oktober, tänker försöka kombinera med en värdig hemresa.

Kommer att befinna mig i Los Angeles morgonen 1 oktober, med en ekonomibiljett i näven för en svettig united flight till ORD för vidare hemfärd med SK till ARN. Denna är jag beredd att vaska, om något roligt alternativ går att boka för poäng istället. Jag tittar på att åka åt fel håll, dvs. ta rutten via Asien hem.

Har senaste dagarna lagt ner ohälsosamt mycket tid på både lifemiles sökmotor och AwardTravelr för att spana på alternativ. Vill helst åka F, men även spännande C produkt är av intresse, t.ex. Eva air. Har sett att tillgängligheten på LH F från KIX-FRA är väldigt god -14 dagar så det är ett alternativ för näst sista benet. Ett trevlig scenario vore att kombinera med ANA nya first square (USA-NRT), men tillgänglighet där verkar rätt knepig.

Har Lifemiles och Eurobonuspoäng att boka med, i någon spännade kombo. Är inte främmande för positioneringflyg inom USA, eller övernattning någonstans i asien vilket antagligen kommer att krävas för att få ihop det hela.

Tacksam för roliga och/eller galna förslag, utförlig reserapport utlovas som tack för hjälpen!

mvh karho
 

jumbooze

Medlem
Ahhh, och den gamla är ju så klart ruffig/sunkig :cool:, du hittar ingen OZ (Asiana) heller?

Eller så kan du ju positionera dig till GRU och boka Eurobonusresa utan bränslepåslag.
 

karho

Medlem
Ahhh, och den gamla är ju så klart ruffig/sunkig :cool:, du hittar ingen OZ (Asiana) heller?

Eller så kan du ju positionera dig till GRU och boka Eurobonusresa utan bränslepåslag.

Jo, Asiana finns en del, bland annat JFK-ICN med nya F hyfsad tillgänglighet. Är ett alternativ som jag överväger.
 

karho

Medlem
Hej, kan meddela att det istället för fel håll blev en Lifemilesbokning med LH F via MUC hem istället. Detta för att komma hem snabbare, vilket uttryckligen skulle uppskattas på hemmafronten.
 

jumbooze

Medlem
Känns väl inte alls fel, har du sedan bokat hemresan via MUC-FRA-ARN i LH C eller?
Har inte full koll på om du får FCT eller FCL access med en sådan biljett eller om du behöver ha det på samma bokning.
Men kan vara värt att kolla...
 
Toppen