Senaste nytt

Strunta i anslutningen?

Hej!

Jag har en fråga, förmodligen en dum men jag måste fråga.. Jag ska åka med KLM till Cancun i Januari.
På vägen hem så är det Cancun-Atlanta-Amsterdam-Göteborg.

Det är 5st pers på bokningen.

På vägen hem så tänkte jag kanske hoppa av i Atlanta, göra en ny bokning till Orlando i en vecka och sen boka en resa Orlando-Göteborg.

Frågan är vad som händer med min ursprungliga bokning, givetvis får jag inga pengar tillbaka eller något MEN kan man bara hoppa av i Atlanta? Strunta i att gå på flyget till Amsterdam? Händer något med mina medpassagerares biljetter?

Eller är det kanske bäst att boka en resa Cancun-Orlando direkt? Men samma här, det berör inte mina medpassagerare något??? Eftersom jag bokat allting, tänkte om den som bokat är huvudansvarig eller något och jag måste då flyga med de andra?

Tack!
 

jumbooze

Medlem
Hej!

Jag har en fråga, förmodligen en dum men jag måste fråga.. Jag ska åka med KLM till Cancun i Januari.
På vägen hem så är det Cancun-Atlanta-Amsterdam-Göteborg.

Det är 5st pers på bokningen.

På vägen hem så tänkte jag kanske hoppa av i Atlanta, göra en ny bokning till Orlando i en vecka och sen boka en resa Orlando-Göteborg.

Frågan är vad som händer med min ursprungliga bokning, givetvis får jag inga pengar tillbaka eller något MEN kan man bara hoppa av i Atlanta? Strunta i att gå på flyget till Amsterdam? Händer något med mina medpassagerares biljetter?

Eller är det kanske bäst att boka en resa Cancun-Orlando direkt? Men samma här, det berör inte mina medpassagerare något??? Eftersom jag bokat allting, tänkte om den som bokat är huvudansvarig eller något och jag måste då flyga med de andra?

Tack!

Kanske kan be dem splitta pnr?
Flygbolag gillar väl inte att du inte flyger alla segment, så där finns en risk för dig ekonomiskt om de prisar om den.
 

Nemo

Medlem
Taget från http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/13195-flygvaerdinnas-bekaennelse.html den underhållande bloggen PA: almost everyday: Lexico 4 Cabin Crew part I: Beginner - Intermediate - Hardcore .
Half way Steve: an illegal practice in which the passenger travel´s through a hidden city fare. That is when a pax issues a ticket with a stopover and disembarks there even so the journey concludes in the destination after the stopover. Many passengers do this because sometimes it´s cheaper for them to acquire this type of tickets (with a stopover) than a direct flight.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej! Om du "splittar" ut dig ur orginalbokning så fortsätter de andra fyra som inget hade hänt. Väljer du sedan att boka om måste du undersöka om du har en biljett som tillåter ett s.k stop over i USA. Om inte, och om du väljer att göra så ändå, förbrukas resten av din biljett och du får köpa en helt ny, hem till Sverige. Funkar ju, men kanske inte det mest prisvärda. Kolla noga så du vet vad som gäller... hälsn Karin
 

nilsson

Medlem
En ny ToR från USA kan vara billigare än enkel med KLM/AF, och eftersom du ändå inte tänker utnyttja retur-flighten så är du ju flexibel med billigaste datum tillbaka.
 

a.johansson

Ny medlem
Vår nya vän har precis publicerat den ranking av de bästa och sämsta passagerare. Vi är fortfarande i topp 5:

PA: almost everyday: Top 5: 1st of September 2013

PA: almost everyday: Bottom 5: 1st of September 2013
 

a.johansson

Ny medlem
Toppen