Senaste nytt

När mitt British Airways guldkort ligger i reservationen kan jag välja fritt var jag vill sitta?

henrik l

Medlem
När mitt guldkort ligger i reservationen kan jag välja och vara fritt var jag vill sitta. På kommande resa till HK ligger dock mitt AAdvantage-platium inne vilket innebär att jag inte kommer åt de bästa platserna i WT+. Ringa BA för ett tag sedan, tror jag hamnade i Bremen, och fråga om det var möjliga at välja den plats jag ville ha i och med att jag även är BAEC-gold. Enligt agenten var detta inte möjligt. Jag har sett ett numer här till en "gold service line" men kan hitta hitta det. Är det någon av BA-superexperna som har detta nummer (går bra att skicka PM), eller om ni vet om det är möjligt att välja fritt om inte mitt guldkort ligger i bokningen?
 

Homer

Medlem
Lånar även tråden för en annan seating-fråga. När mitt guldkort ligger i reservationen kan jag välja och vara fritt var jag vill sitta. På kommande resa till HK ligger dock mitt AAdvantage-platium inne vilket innebär att jag inte kommer åt de bästa platserna i WT+. Ringa BA för ett tag sedan, tror jag hamnade i Bremen, och fråga om det var möjliga at välja den plats jag ville ha i och med att jag även är BAEC-gold. Enligt agenten var detta inte möjligt. Jag har sett ett numer här till en "gold service line" men kan hitta hitta det. Är det någon av BA-superexperna som har detta nummer (går bra att skicka PM), eller om ni vet om det är möjligt att välja fritt om inte mitt guldkort ligger i bokningen?

Vad du krånglar till det, nu är det ju lifetime Gold som gäller och alla TPs är dyrbara :p
Vad händer om du lägger in BAEC numret väljer stol och sen ändrar till AA?
 

henrik l

Medlem
Vad händer om du lägger in BAEC numret väljer stol och sen ändrar till AA?

I våras bad jag i gaten på GOT att dom skulle lägga in mitt AA-nummer. Funkade inte. Det fanns med i bokningen, men både dit och hemvägen gick poängen till BA. Sedan fick jag ringa BA och be att avregistrera poängen från BA-kontot och efterregistrera till AA. Detta funkade bra, men möjligen pga att mitt AA-nummer fanns med.
 
Toppen