Senaste nytt

Boka hotell 8 år i förväg - Är det över huvud taget möjligt ?

Valley

Medlem
Snacka om att vara ute i god tid. Men finns det någon vet om detta överhuvudtaget är möjligt ?

Börjat ladda inför Tokyo-OS redan nu :)
 

agehall

Medlem
Tveksamt. Jag tror att du antingen får ett rejält överpris eller att de kommer att avboka din bokning något år före om de ens tar emot den nu.
 
2 år i förväg brukar fungera när jag bokar för mässor. Får då en bekräftelse på bokningen som säger att priser för aktuellt år inte är satta ännu och bekräftas senare. 8 år i förväg tror jag kan vara svårt men vad hindrar dig från att prova.
 

Fredrik

Medlem
Även om hotellet låter dig boka nu kommer de förmodligen att leta en ursäkt för att avboka dig senare när IOK bokar alla Tokyos 4- och 5-stjärniga hotell. Jag letade hotell i Vancouver under OS 2010 och det var helt omöjligt. Några enstaka gånger dök motell upp för 3000/natt upp men de försvann illa kvickt. Anledningen var att IOK bokat så många rum att alla andra fick ta det som blev över. Jag räknar med att även en stad som Tokyo kommer att ha det problemet. Man får bo i Kyoto och liknande om man vill besöka OS och inte vill betala de officiella paketpriserna.
 

Morgan

Medlem
Under London-OS var det inga större problem att hitta bra boende. Bokade ett halvår innan när jag köpt biljetter och betalade ungefär 2000 kr/natten för rum som kostade ungefär hälften en vanlig augusti. Friidrotts -VM i Berlin 2009 bokade jag med eurobonuspoäng några veckor innan...

Däremot hade folk jag känner problem i Kiev i somras på fotbolls-em, och Sotchi vill jag inte ens tänka på.

Slutsatsen? Min gissning är att Tokyo kommer lösa sig rätt bra, dvs går att vänta 7,5 år med att boka :)
 

ESSA

Medlem
Hehe
Påminner mig om när jag började jobba på hotell i Västerås inom konferens ca 1990.
Jag gavs tillgång till bokningsdatorn och ombads kika runt och bekanta mig med rumsbokningarna då det ingick i arbetsuppgifterna.
Då hade jag noll erfarenhet av datorer och jag var noga med att fråga om nåt kunde gå snett.

Inte då! Kör på du!

Hrm...

Nå, skulle det möjligen gå att boka ett rum år 2003?

Bam!
Ja ni fattar ju. Systemet tvärdog!

Möjligen var jag först ut att testa milleniumbuggen?

Lycka till med din rumsbokning!
 
Toppen