Senaste nytt

Möjligheter att boka lite mer tillkrånglade resrutter online?

lnixon

Medlem
Vad finns det egentligen för möjligheter att boka lite mer tillkrånglade resrutter online?

När jag häromsistens hade pysslat ihop LPI-CPH-FRA-PHL-FLL,MIA-EWR-ARN med hjälp av ITA lyckades jag inte återskapa den i något bokningssystem. Wideroe.no och Resia Premium tillåter inte mer än två segment samma dag, och jag vill minnas att det blev för många segment totalt för Expedia.

Att boka den via en mänsklig resesäljare blev som vanligt en lång och utdragen, frustrerande upplevelse. :p
 

JacobGBG

Medlem
Så är det... har ännu inte stött på någon välrenommerad resesite som klarar mer än 6 segment. Trots det så är det rätt knepigt att få ihop komplicerade ITNs i bokningssiternas multi-city bokning då de flesta inte har ITAs suveräna sökfilter.
 

Gnopps

Medlem
Jag gillar skarpt att boka via wideroe.no i deras avancerade sök. Dock är även deras multi-sök starkt begränsad.

Annars kan du prova multi-söken på Kayak och se om du får upp rätt flyg där, då är det bara att boka på den sida de hänvisar till.

Sista utvägen blir att boka det via telefon utan skyhögt pålägg (speciellt när du gjort jobbet redan).
 
Toppen