Senaste nytt

Singapore Airlines operated by Silk Air = Star Alliance Gold-förmåner?

Sitter och bokar lite flyg från Singapore i november och har hittat en flight med SQ som är operated by Silk Air. Jag är EBG och min fråga är om jag har *G-förmåner (lounge, extra bagage osv) på denna flight om biljetten är köpt av SQ eller om det är att glömma eftersom Silk Air inte är medlem i *A. Nån som vet?
 

Swisser

Medlem
Tyvärr Peter Hagander,
Det är bara att glömma eftersom Silk Air inte ingår i *A. Om du däremot hade haft Krisflyer status hade du kunnat utnyttja dina förmåner.
 

4fun

Medlem
Hej,

Jag lånar den här tråden.
Jag har bokat en SQ resa på Singapore arilines hemsida, men det står "operated by Silk air". Låter i mina öron väldigt konstigt att jag inte ska få guld treatment. Står ju ingenstans på deras hemsida att om man åker med Silk Air får man inte star alliance fördelar.
 
Hej,

Jag lånar den här tråden.
Jag har bokat en SQ resa på Singapore arilines hemsida, men det står "operated by Silk air". Låter i mina öron väldigt konstigt att jag inte ska få guld treatment. Står ju ingenstans på deras hemsida att om man åker med Silk Air får man inte star alliance fördelar.

Fast Star Alliance-förmånerna gäller bara inom Star Alliance och Silk Air är inte med i Star Alliance...
 
  • Gilla
Reactions: pep
Innebär det 0 poäng i intjäning också?
Jag skulle vilja minnas jag flygit Silk mellan SG och BKK och fått förmåner och poäng men hittar inte historiska bokningen och i account activity visar bara poäng.

Men eftersom ni andra verkar säkra på 0 förmåner så har jag nog fel för mig. Va säkert SQ eller TG flight då.
 

Dr. Miles

Expert
Som @Peter Hagander skriver, Silk Air är inte med Star Alliance, så får man inga Star Alliance Gold förmåner på Silk Airs flight.
Liknande sak händer t ex när Star Alliance Gold medlemmar flyger med Wideroe. Då får man inte heller Star Alliance Gold förmån. (SAS EuroBonus Gold/Diamond/Pandion har andra förmåner men inte som Star Alliance Gold förmån)
 
Toppen