Senaste nytt

Har bokat flygning Arlanda-Rom via Zurich med Swiss/Tyrolean.

Tockstew

Medlem
Jag ser nu att flygningarna Rom-Zurich och Zurich- Arlanda flygs av Tyrolean, dvs Austrian. Någon som testat? Flyger business.

Tacksam för input.

Tock
 

dino_81

Medlem
Låter märkligt att Austrian skulle flyga till/från Zürich? Är du säker på att det inte är codeshare? Tippar att det är Swiss du ska flyga med och de har en bra produkt intraeuropa!
Trevlig lounge i Zürich också!
 

pitch

Medlem
Jo, även om jag tillhör Austrian-falangen så låter det helt otroligt att det där skulle vara nåt annat än Swiss. Som förstås inte suger dom heller.
(Och kalla mig stofil, men tyvärr är det inte riktigt lika trevligt att flyga via VIE längre, sen dom byggde nytt.)
 

Tockstew

Medlem
Till er som ifrågasätter min läsförmåga......följer här utdrag från Swiss web. Flygningarna sker 29 september. Funderar på om det kan vara så att det helt enkelt handlar om att Swiss har brist på crew och hyr in från Tyrolean (Austrian).

09:35 FCO - 11:20 ZRH
LX 1727
Operated by TYROLEAN AIRWAYS 12:05 ZRH - 14:30 ARN
LX 1250
Operated by TYROLEAN AIRWAYS
 

minatoku

Medlem
Flög Austrian i Business VIE-ARN tidigare i år, minns mest att det var kallt (satt på första raden) och att jag inte klarade av att äta maten ombord pga fullproppad efter den inkommande long-haul flygningen till VIE. Jo, och så fick vi åka buss ut till planet, vilket inte alltid är så kul i januari.

Det finns i alla fall en bild från VIE-ARN flygningen i reserapporten jag skrev då.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Tyrolean dyker ju upp lite här och där på forumet. I princip kan man ju se dem som Austrian's produktionsbolag, dvs se dem som Austrian, inget annat. Flyger de ens några rutter som Tyrolean?
 

Original

Medlem
Har flygit Tyrolean i economy t o r Innsbruck (sportlov). Över förväntan. Vill minnas att man fick en macka som dessutom var god!
 
Toppen