Senaste nytt

[Business Class] Stockholm-Shanghai ToR, British Airways, 19.398 SEK

ALU

Medlem
När jag och kollegan nu ska ut och flyga var jag tvungen att leta en vanligt ToR biljett för honom mellan Stockholm och Shanghai. Själv flyger jag hem via Sydney och får en härligt torsdag-söndag där...

Iom att jag har en bra TA så spånade vi tillsammans och helt plötsligt dök en rabatterad fare med BA upp. Efter en del trixande lyckades han fixa in vissa av mina delsträckor på den faren också, men då med tillägg för min omväg, varför jag endast lägger upp ToR biljetten.

För kollegan som BAEC silver får jag om jag räknar rätt får han 360 TP och med BAs point booster 63 046 Avios. Bra utväxling!

Jag som tar "omvägen" via Sydney hemåt drar ihop 600 TP och 81 280 Avios. Men jag betalar lite mer än min kollega tyvärr...

Första gången jag lägger upp något som detta så jag vet inte riktigt hur jag gör... Kanske Dr Miles kan göra nåt?


Fare 1: Carrier BA INCSALE STO to SHA (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code J, I
Covers ARN-LHR (Business), LHR-PVG (Business) 7 287,00
Fare 2: Carrier BA INCSALE SHA to STO (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code I, J
Covers PVG-LHR (Business), LHR-ARN (Business) 7 287,00
United Kingdom Passenger Service Charge (UB) 527,00
(YQ) 4 038,00
Swedish Passenger Charge (YA) 153,00
People's Republic of China Airport Fee (CN) 97,00

Subtotal per passenger 19 389,00
Number of passengers x1

Total airfare & taxes 19 389,00
•This ticket is non-refundable.
•Changes to this ticket will incur a penalty fee.

Fare construction
STO BA X/LON BA SHA 1109.07INCSALE BA X/LON BA STO 1109.07INCSALE NUC 2218.14 END ROE 6.57036 XT 153YA 527UB 97CN 4038YQ
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag förstår inte riktigt din kommentar. Menar du att den här biljetten tillåter routing via Sydney?

Om det är fare basis: INCSALE, gör det inte det.

PUBLISHED RTG STO-SHA/BA2396/TAR-EURG EF-16AUG13 DIS-INDEF

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
DOM ROUTE VALIDATION APPLIES WITHIN ORIG/DEST COUNTRIES
1. STO-LON-SHA
 

ALU

Medlem
Nej, den biljetten är en vanlig ToR ARN-LHR-PVG för det priset. Min routing via Sydney gick på ett helt annat pris och därför inget att tipsa om tänkte jag..
 
Toppen