Senaste nytt

Frukost i Menzies Business lounge Arlanda?

drW

Medlem
Då jag ska ut och resa med Ving på lördag undrar jag om denna lounge har någon som helst frukost. Skulle vara rätt skönt att äta lite där i lugn och ro innan färden till Mallorca med Thomas Cook.
 

Dr. Miles

Expert
Jag antar att du menar Menzies lounger i T5. I så fall bröd, skinka/salami, gruka, tomater, Kalles kaviar är dem som jag kommer ihåg att det fanns.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Stämmer bra. Bröd med pålägg finns under hela dagen med bl.a. ost och salami. Utöver det kaffe, te och juicer (samt öl/vin på kran, om man vill hårdstarta dagen).
 

perhall

Medlem
Jag tycker den loungen är ganska bra. Ungefär lika tätt med folk som i SAS-loungerna och allt man behöver finns. Men aldrig någon riktig mat, inte ens soppa... finns mycket tidningar och ok med plats. Och chips, som sagt, alltid!!! Det är ju numera borttaget i många lounger (knappast av kostnadsskäl, kanske av hälsoskäl...?). Måste starta en ny tråd om det när jag orkar. Varför är chips borta ur lounger. Finns ju inte ens i den stora CPH-SAS-loungen ibland.../Per
 

sembl

Medlem
Jag vill hellre ha soppa än chips/nötter i loungen. Det finns alltid ost/salami/gurka/kaviar och pastej i den loungen är min erfarenhet. Saltgurka, paprika kan dyka upp ibland med.
 

Jacob

Medlem
Jag antar att Ving har avtal med Menzies business lounge, annars är ju Menzies executive lounge mycket trevligare, båda i terminal 5.
 
Hur ser frukostutbudet ut nuförtiden i Menzies lounger i T5? Kommer inte in i SAS (EBB), men har AmEx som man kommer in i Menzies med i två månader till.
 

Dr. Miles

Expert
Hur ser frukostutbudet ut nuförtiden i Menzies lounger i T5? Kommer inte in i SAS (EBB), men har AmEx som man kommer in i Menzies med i två månader till.
På Menzies loungen som ligger bredvid SAS loungen serverades ofta bröd, skinka, gruka, ost, leverpastej och några syltar vid frukost.
 
Toppen