Senaste nytt

Vad ska jag göra med 3.000 Miles&More miles?

Dr. Miles

Expert
Jag har 3.000 Miles&More miles på kontot och jag tänker att bli av med dem.
Men det är lättare sagt än gjort, det finns ingen award som är så låg som 3.000 miles.

T ex donation är från 5.000 miles.
Miles & More - Donate miles

Har ni någon idé om hur jag kan använda 3.000 M&M miles? Jag har ingen avsikt att kreditera eller köpa miles till Miles&More kontot.
 

Jonas C

Medlem
Du kan använda dem som delbetalning vid köp från LH WorldShop. 1000 miles räcker t.ex till att få fri frakt till Sverige.
 

Henry

Medlem
Du kan använda dem som delbetalning vid köp från LH WorldShop. 1000 miles räcker t.ex till att få fri frakt till Sverige.

Har försökt detta tidigare, men då sprungit på problem med följande:

"If an article is tagged with both miles and a price in Euro, it can be purchased by redeeming miles and additional payment in Euro. The following conditions apply: The order of an award requires a minimum redemption of 7,500 miles and shipping costs must be paid in Euro, as regulated in paragraphs 4 and 5. Furthermore, the Miles & More conditions apply. "

- https://www.worldshop.eu/page/terms?1
 

Jonas C

Medlem
Ah det var synd. Hemsidan känns ju lite missvisande då man kan ange vilket belopp i miles som helst, dvs även under 7500.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag använt min 3.000 miles på Worldshop.

Det går också växla mot presentkort på Best Western, Zalando, Conrad osv från 3.000 miles men jag var inte säker på att jag kommer att presentkortet så beställde jag en väska istället.

Lufthansa WorldShop
 

chazzie

Medlem
Jag har bara 500 ynka poäng på M&M (tog den som backup ifall SAS skulle tippa här för några år sedan), jag kan förstå att jag inte kan köpa något, men borde jag inte kunna skänka dem, liten summa till trots, till någon välgörenhet?

Min farmor sa ofta om slanten man fick "Det är inte mycket, men lite" och det känns tillämpligt i detta fall :)
 
Toppen