Senaste nytt

USDM biljett: ändrad avgångstid, möjlighet till ytterligare ändring?

jumbooze

Medlem
Hej,

Jag fick precis ett SMS från SQ Singapore airline där de säger att mitt flyg SQ857 (HKG-SIN) har bytt avgångstid (lyfter nu 09:05 istället för 10:30). Detta är en del av min rundresa (USDM). Det är inga problem för mig, jag skulle nästan föredra en ännu tidigare avgång till SIN.

Nu till mina frågor:

Kan man "mjölka" detta?
Jag menar, ännu bättre vore och få plats på SQ1 som är avgången innan min.
Är det möjligt? Det är ju inte av regional typ utan 777-300ER. Brukar vara låst för USDM.

Mina andra flyg klarar sig utan problem då jag har nästan 24 timmar mellan mina stop.

Så hur flexibelt blir det på en USDM biljett när de ändrar tider? Har någon erfarenheter?

Jag fick som sagt SMS från SQ som säger att de kommer ringa mig och har inte hört något från US Airways.
Har SQ större flexibilitet när det gäller detta?
 

Dr. Miles

Expert
Prova först med Singapore Airlines. I vanligt fall går det inte att boka Business/Frist class award på deras Boeing 777-300ER eller Airbus A380 med US Airways Dividend Miles.
 

jumbooze

Medlem
Tack Dr'n! Jo, jag vet ju att de(777-300ER/A380) brukar vara offlimits.

OK, när SQ ringer så kommer jag säga, "oj att ni ändrar avgångstiden, då skulle det passa mig ännu bättre med SQ1.".

Hur gör man sen?
När jag har bokat om avgången med SQ, ska jag kontakta USDM efteråt eller kommer de bara att se det i deras system?
 

jumbooze

Medlem
OK, ska läsa tråden först :D 多谢!

Hmm, är re-issue nödvändigt? jag har ju sedan tidigare vunnit på agentreouletten men nu riskerar jag kanske det? Kanske blir säkrare att inte byta till SQ1.

Om jag inte gör något dvs bara accepterar SQ's tidsändring måste jaga prata med USDM eller kan man bara sitta lugnt i båten?
 
Last edited:

GillBates

Medlem
Varför fick du inget från USDM om tidändringen. Jag trodde det var den som utfärdade biljetten som skall upplysa.

semi-OT: Jag fick ett skrämsel-mail från USDM om ändring i min bokningen (jag trodde givetvis att det var ship change FRA-ICN) men det visade sig just vara en ändring av avgångstid.
 

jumbooze

Medlem
Varför fick du inget från USDM om tidändringen. Jag trodde det var den som utfärdade biljetten som skall upplysa.

semi-OT: Jag fick ett skrämsel-mail från USDM om ändring i min bokningen (jag trodde givetvis att det var ship change FRA-ICN) men det visade sig just vara en ändring av avgångstid.

Ja, egentligen ska väl USDM meddela mig om att ändringar har skett. Nu är detta i december så det finns ju tid ännu.
Men sedan förra debaklet med OZ har jag blivit hysterisk med att se till att alla jag flyger med har mina kontaktuppgifter.
 

jumbooze

Medlem
Ja, det tycker jag också, senast verifierade jag på telefon faktiskt att alla mina uppgifter stämde. Med tanke på mitt OZ problem.
 

Dr. Miles

Expert
När jag hade ett "-" i e-mailadressen hade jag problem att få e-mail från många ställe. (t ex bmi newsletter kom aldrig men e-ticket från Amadeus var okej)
 
Toppen