Senaste nytt

Oväntat svar från Radisson Blu Riverside Hotel Göteborg

erc

Medlem
Fick just ett oväntat svar från Radisson Blu Riverside, Göteborg:

"För att få uppgradering krävs det att man är conciergesmedlem.
Men om du önskar uppgradering och om det finns tillgängligt så kan vi erbjuda detta för 300;-/natt och rumskategori."


Några färska erfarenheter från detta hotell?
 

mry

Medlem
Fick just ett oväntat svar från Radisson Blu Riverside, Göteborg:

"För att få uppgradering krävs det att man är conciergesmedlem.
Men om du önskar uppgradering och om det finns tillgängligt så kan vi erbjuda detta för 300;-/natt och rumskategori."

Några färska erfarenheter från detta hotell?

Jag har CCC men blev inte uppgraderad när jag bodde där så man kan ju inte vara för säker då heller på det hotellet.
 

erc

Medlem
@erc: På vilket sätt oväntat och varför svar? Hade du mejlat och bett om uppgradering i förväg eller?

Oväntat eftersom uppgradering i mån av tillgång är en förmån för Silver, Guld och Concierge-medlemmar.

Frågan om uppgradering togs upp i en dialog med hotellet om tillgång till rum med balkong.
 

jimZon

Medlem
Fick just ett oväntat svar från Radisson Blu Riverside, Göteborg:

"För att få uppgradering krävs det att man är conciergesmedlem.
Men om du önskar uppgradering och om det finns tillgängligt så kan vi erbjuda detta för 300;-/natt och rumskategori."


Några färska erfarenheter från detta hotell?

Jag har bott där sju gånger och heller aldrig blivit uppgraderad. (Jag har CCG). På Radisson Scandinavia så går det alltid bra.
 

ALU

Medlem
Jag har bott där sju gånger och heller aldrig blivit uppgraderad. (Jag har CCG). På Radisson Scandinavia så går det alltid bra.

Tyvärr inte alltid bra. Se min post ovan. Varken uppgradering eller handdukar på Scandinavia. När jag påpekade att de missat mina handdukar bad jag om en badrock också då jag tänkte gå till spa't. Svaret blev att badrockar enbart var till för finare rum än mitt... Tack för den...
 

FF#1

Medlem
Tyvärr inte alltid bra. Se min post ovan. Varken uppgradering eller handdukar på Scandinavia. När jag påpekade att de missat mina handdukar bad jag om en badrock också då jag tänkte gå till spa't. Svaret blev att badrockar enbart var till för finare rum än mitt... Tack för den...

Bra att känna till, då ska man inte bo där och hoppas på uppgradering, då får man vara nöjd med det man har bokat eller bo någon annan stans där odsen är bättre. Har närmare 100% lycka på Scandinavia.
 

jimZon

Medlem
Bra att känna till, då ska man inte bo där och hoppas på uppgradering, då får man vara nöjd med det man har bokat eller bo någon annan stans där odsen är bättre. Har närmare 100% lycka på Scandinavia.

Samma för mig, förvisso så har jag säkert 100 vistelser på detta hotel (Scandinavia) genom åren.
 

FFlash

Medlem
Tänkte åka på tur till Göteborg lördag-söndag. Skulle bränna poäng men bara Riverside har availability men lite oväntat: minimum 2 nätter. Mailade hotellet om det går att boka bara 1 natt, och fick svar att man kan endast boka via Carlson och det faktiskt gäller min 2 nätter. Finns det billiga men OK "hidden" alternativ? Aldrig tidigare besökat Göteborg så förväntningarna ligger ganska lågt :)
 
Toppen