Senaste nytt

7 timmar layover i Frankfurt, förslag på vad man fördriver tiden med.

FF#1

Medlem
Jag kommer att ha 7 h layover (dagtid) på FRA i samband med en resa i höst, några förslag vad man hittar på förutom att hänga i loungen? har varit på FRA exakt 36 ggr. tidigare men har aldrig gjort nått annat än stressat genom den pykadeliska tunneln, shoppat taxfree och hängt i loungen.... :)
 

Fredrik

Medlem
7 timmar i Frankfurt gör att jag skulle åka in till stan. Ok, det är inte världens mest fantastiska plats men så bra är flygplatsen heller. S-bahn till Hauptwache tar dryga kvarten och du är mitt i smeten.
 

FF#1

Medlem
Det blir nog så, men jag tror att jag ska hålla igen med "utbudet" då jag ska spara mig för OZ F... :)
Eventuellt så tar jag S-bahn in till stan och ser mig omkring, har som sagt aldrig varit i stan förr.
 

DrKlas

Medlem
Jag har precis som du varit mängder av gånger på FRA men bara en gång hittills har Frankfurt varit destinationen. 2006 hade jag två långa layovers med fem månaders mellanrum och båda gångerna åkte jag in till stan. Vid den första på sommaren hittade jag någon slags mat- och ölfestival vid ett torg. Riktigt trevligt. Vid den andra på julafton så var allt stängt, de enda människorna jag såg rörde sig som mörka skuggor mot kyrkorna och det trevliga torget var övergivet.

Så med lång layover i FRA skulle jag åka in till stan om det inte är en helgdag.
 

Nemo

Medlem
Är du där söndag 27 oktober 2013 kan du springa BMW Frankfurt Marathon. Om du inte ska springa kan du gå på den stora sportmässan i mässhallarna den helgen (fritt inträde). Gångavstånd till centralstationen.
 

A380*G

Medlem
Sju timmar i FRA skulle jag precis som agehall säger gå till SEN B lounge och vila lite och jobba. Inte värt att lämna flygplatsen, så intressant är inte Frankfurt med omnejd.
 

FF#1

Medlem
Sju timmar i FRA skulle jag precis som agehall säger gå till SEN B lounge och vila lite och jobba. Inte värt att lämna flygplatsen, så intressant är inte Frankfurt med omnejd.

Du har en poäng, man får nästan ihop en arbetsdag... men jag har inte sett Frankfurt så lite lockar det att bara ta en snabbsväng ner på stan. tack för alla tips.

Föresten visst finns det Dusch i B lonungen? skulle vara skönt att fräscha upp sig innan resterande 15-16 h resande
 
Toppen