Senaste nytt

Status på Boardingkort blir fel

jaern

Medlem
Tjena,
Checkade just in på min LH flight (via SAS inchecking)
Har *G status med TK Elite, men på mitt boardingkort dyker det upp "TK Basic"
Jag uppnådde *G status typ 5 månader sen.
Även om jag försöker lägga in kortnumret igen så ändras inget.

Inte för att det gör så mycket egentligen, men är man *G så är man... eller?

Tips?
 

Jonas C

Medlem
Har haft samma problem hos SAS incheckning, vid resa med partnerbolag som de sköter. Det stod FQTV/TK på boardingkortet, men i loungen var det inga problem att komma in (behövde inte ens visa kortet). Vid flygning med SAS har statusen alltid kommit upp rätt. Om du verkligen vill att det ska stå TK*G så är det bara att knalla över till incheckningsdisken och be dem att korrigera det manuellt.
 
Last edited:

Flood

Medlem
Går det att fixa till vid en disk i lugn och ro, så gör det. Jag checkade in på en US-flygning i våras och det blev av någon anledning EBB-status på boardingkortet. På LGA vägrade US att fixa till det trots att jag visade upp två EBG-kort och smartpass (det kunde ju ha gått ut eller blivit indraget!), sade systemet att jag bara var EBB, så var det minsann så! Ont om tid att bråka, så det blev till att betala för incheckad väska. :mad:

Fem dagar senare när jag åkte tillbaka från MBJ så blev det rätt direkt, automatiskt.
 

MarcusC

Medlem
Det är en djungel..speciellt om föera kort är inlagda...(resebyråbokning) ändrat i automatik och fått ex vis SEN på kortet..men ändå poäng på EB...
 
Toppen