Senaste nytt

Var köpa olåst iPhone 5S?

ESSA

Medlem
Har just sett dagens presentation av de nya iPhone-modellerna.

Det är dags för mig att skaffa ny lur och det lutar åt en iPhone 5S.

Jag har ju en resa bokad till Beijing i oktober och det sas ju att denna gång skulle ju Kina vara bland de första som släpper de nya modellerna. Jag har försökt hitta information om priserna på olåst lur men inte funnit något än.

Det skulle vara intressant att veta var det går att köpa en olåst variant av nya modellerna och till vilket pris.

Sverige kommer ju inte släppa modellerna förrän i december och jag skulle inte ha något emot att vara en av de första här med en champagnefärgad femess. ;-)
 

ESSA

Medlem
För tre år sedan köpte jag min fyra i Beijing, olåst. Men har inte sett någon info på Apple store Sanlitun än om de går att köpa utan kontrakt.

Får kanske gardera mig när jag söker visum att be om double entry, så att jag kan hysta över till HK och drämma till på en femess. ;)
 

Henry

Medlem
När jag inhandlade min iPhone 5 i december så gjorde jag det i Hong Kong. Beställde från Apple och fick den levererad till hotellet, riktigt smidigt. Vill minnas att jag betalade strax under 5000 kr, vilket - i alla fall då - var det billigaste jag kunde hitta. Minns inte den gick att köpa olåst i Kina, men den var i alla fall billigare i HK. En avstickare till HK genererar ju dessutom lite extra miles :)
 

ESSA

Medlem
Med Oanda currency converter hamnar man på ca 7400:- i Kina och dryga 6100:- i HK.

Och precis som Henry skriver så genererar det ju även miles... ;-)
 

Dr. Miles

Expert
购买 16GB、32GB 或 64GB iPhone 5s - Apple Store(中国)

Om man tror på texten på Apple Store i Kina, den här modellen (无需合约的 WCDMA/GSM 网络 iPhone) säljs som olåst.

Apple Store(中国) skrev:
关于无需合约的 WCDMA/GSM 网络 iPhone

无需合约的 WCDMA/GSM 网络 iPhone 包含 iPhone 的所有功能,但不附带电话合约。你可以自行选择要在哪家受支持的 GSM 无线网络中激活和使用这台 iPhone。无需合约的 WCDMA/GSM 网络 iPhone 不适用于 CDMA 运营商。无需合约的 iPhone 5c 或 iPhone 5s 可能不支持其他国家的 LTE 的网络;如需了解详情,请联络你的服务提供商。
 

Dr. Miles

Expert
Får kanske gardera mig när jag söker visum att be om double entry, så att jag kan hysta över till HK och drämma till på en femess. ;)

Om ett av två besök i Beijing är under 72 timmar och du fortsätter att resa till ett tredje land, kan du vid ankomst till Beijing säga till immigrationsofficern att du inte vill använda ditt visum utan du vill utnyttja visumfri transit.

Det fungerade för min vän som reste med finskt pass, så det bör fungera även för resenär med svenskt pass.
 

ESSA

Medlem
Det har du ju rätt i!
Glömde bort den lilla nya feature´n som finns nu. ;-)

Å andra sidan är det nog svårt att hitta en ToR Beijing Hong Kong för under 1300:- som skillnaden i pris är.
Och känner jag mig själv rätt slutar inte notan där... HK är en förrädisk stad med allt för mycket frestande att gå lös på.
 

ESSA

Medlem
Får kanske flirta med någon som har vägarna förbi HK istället.
Så får den personen några poäng på sitt Frequent Flyer kort också. ;-)
 
Toppen