Senaste nytt

BA slopat FastTrack på biljetten?

wiggen1973

Medlem
Jag passade på att checka in på skriva ut mina biljetter med BA CE ARN - LHR.
Men jag märkte en skillnad mot förr när jag gjort det... Nu står det inte längre FastTrack tryckt på biljetten.

Inte för att det är något större problem på Arlanda då det inte direkt brukar vara någon större kö. Men med vad jag förstått på de jag träffat på i säkerhetskontroller och vidare så hjälper det ju dem att identifiera att man gått i rätt kö utan att behöva läsa och kika på vilken klass man reser med.

Är det fler som sett det här och är det bara ut från ARN som det är så här eller är det samma på återresan från LHR? Med tanke på att det brukar kunna vara lite mer köer på LHR så vore det ju trevligt om man slapp "käbbla" med personalen om att man verkligen valt rätt kö...

Nån av er andra som har koll???
 

doc

Medlem
Det har varit så sedan flera månader tillbaka att det inte står fast track på boardingkortet. Det är dock inga problem att använda fast track ändå. Det har man rätt till som CE-kund.
 

AABack2ARN

Medlem
Noterade häromdagen att på Finnairs boardingkort stod det inte längre status Emerald under mitt AA-nummer vilket det gjorde senast innan sommaren, då det också stod Fast Track skrivet i klartext.

På passagerarmanifestet som fanns ombord framgick status (uppenbarligen eftersom en personalen kom fram och gav mig en tidning eftersom jag var "Emerald member").

I loungen kunde hon inte se mitt status på boardingkortet vilket hon annars brukar enligt henne själv.

Lite rörigt och kan leda till onödiga diskussioner i såväl Fast Track som Lounge - i synnerhet om man har att glöra med orutinerad personal som blint lyssnar på vad datorn säger...
 
Toppen