Senaste nytt

Mercure öppnar tre nya hotell i Sverige

Palazzi

Medlem
Hotellkedjan Mercure, som är Accor-kedjans mindre affärshotell, kommer att öppna tre hotell i Sverige. Accorkedjan har sedan tidigare bara erbjudit sitt budgetkoncept, Ibis, till den svenska marknaden.

De tre nya hotellen kommer att öppna i:
- Stockholm (Ej centralt och söder om stan)
- Malmö (Vid Malmö & Swedbank Arena)
- Nyköping (Nära Skavsta. Ibis som uppgraderas)

Priserna kommer landa i regionen av 500kr/natt för ett dubbelrum. Exakta öppningsdatum är ännu ej tillgängliga.
 

NyfikenGrau

Medlem
Det i Stockholm Syd (gamla Ibis Hägersten) ligger perfekt för mig, verkar redan vara öppet och om 508 kr/natten stämmer måste det vara det mesta man kan få för de pengarna i Hotellsverige och även vara det billigaste Mercure jag har hört talas om någonstans öht. :eek:
 

NyfikenGrau

Medlem

Johan_G

Medlem

ulagun

Medlem
- Malmö (Vid Malmö & Swedbank Arena)

Är det samma här. Gamla Ibis hotellet som de döper om?
I så fall får det vara för min del
 

Palazzi

Medlem
- Malmö (Vid Malmö & Swedbank Arena)

Är det samma här. Gamla Ibis hotellet som de döper om?
I så fall får det vara för min del

Har ingen information kring detta. Med tanke på hur man agerat för de andra hotellen så bör det nog ändå vara så....

Man kommer utföra en omfattande renovering, installera nya barer etc. Allt ska "gå i fransk stil, och utstråla lyx". Om det snarare var läget du var negativ mot så blir det ju knappast en förbättring av detta.

Mercure är annars en hotellkedja jag verkligen uppskattat :)
 

ulagun

Medlem
Re Malmö;
Anser att läget är sämsta tänkbara, i ett bostadsområde med ingenting att göra och inte de bästa kommunikationerna.
 
Toppen