Senaste nytt

Go around och PM

Hej,

Idag såg jag en sak som jag inte kände till på SK. På deras passenger manifest står namn och status med MEN även om man reser på award eller ej. Det visste jag inte.
Vid landnig så blev det en missed approach pga av att vi kom för nära ett annat plan på landningsbanan. Det var inte många meter kvar så det blev lite dramatisk.

Bäst av allt: Om exakt två veckor är jag i FCT för den andra resan till sydamerika på 4 veckor (inget skryt vill bara dela med mig av glädjen). Så himla gött;-)
 

Roger J

Medlem
SAS har alltid skrivit ut på manifestet om man reser på en bonusbiljett. Vet inte vad de ska ha informationen till dock. Det viktiga ur ett kabinserviceperspektiv måste väl vara status (VIP, EBP etc) och inte vilken biljettvariant man köpt...
 

Knucket

Medlem
Jag har blivit uppgraderad till First på UA när jag åkte på en Business award. Har aldrig hänt när jag betalat för biljetten o har alltid haft låg status på *A. Så jag gissar att dom har koll på om det är en award eller ej.
 

TreD

Medlem
Idag såg jag en sak som jag inte kände till på SK. På deras passenger manifest står namn och status med MEN även om man reser på award eller ej.
Det står även angivet om du är 'Upgrade'.
Det hör väl till vår speciellt, och den Germanska kulturen generellt att viljan att sortera människor, om det finns någon som helst grund, sitter djupt.
 

Concorde

Founding Member
På BA ser kabinpersonalen inte hur du betalt din biljett. Miles/poäng eller pengar spelar ingen roll. Självklart ser alla som hanterar din bokning att det är en award, men både rena poäng resor samt poäng uppgraderingar bokas i samma klass. Dvs. du kan ha betalat 30.000SEK T/R + miles för att flyga F. Inget att fnysa åt. Deras manifest visar status tydligt ***Silver Member*** eller ***Gold Member*** eller ***Premier***. OW emeralds och Sapphires visas också. Viktigast är dock dom tre siffrorna efter ditt namn på manifestet: CIV score.

Blir du uppgraderad står det både på ditt Boarding Pass samt manifestet.
 
Toppen