Senaste nytt

Köpa fler Miles&More miles än quotan?

jdb264c

Medlem
Hej!
Är det någon som vet om det finns något sätt att köpa fler poäng när man har fyllt sin årliga quota? Tänkte passa på när de har 20% fler, men hade visst redan köpt 12000 i våras på något erbjudande så jag fick inte inhandla ytterligare.
 

Bonden

Medlem
Inte vad jag vet däremot så finns det möjlighet att som senator att använda "Miles advance of up to 50,000 award miles".

Det kanske funkar?
 

jdb264c

Medlem
Vet inte om det är det i långa loppet, skulle bara behöva införskaffa de som saknas till en bonuspoängresa nästa gång det kommer lite roliga ToR i business.
 

Jonas C

Medlem
Är det verkligen en bra deal att köpa M&M miles?

Precis min tanke.

Behöver man toppa upp kontot till en bonusresa så är det nog smart, men att börja samla från scratch? Då är nog USDM eller AVLM bättre…

Jag har läst om en som argumenterar att det kan vara en bra deal.

OM du ska åka "domestic" inom ett stort land (läs NA) typ JFK-LAX i C/F.
Då finns det en fördel då M&M inte kräver så många mil domestic.

Man kan flyga JFK-SFO/LAX i United BusinessFirst för 17000 miles + €3 i skatter. Då är det en ganska bra deal.
 

Malu

Medlem
Miles & More har nu en kampanj där man som mest kan köpa 24000 miles för 475 EUR. Kanske inte något toppenvärde, men ändå bättre än vanligt.

Miles & More - Achieve your award flight faster with 20,000 miles

En märklig sak med att köpa M&M-miles står i deras villkor:

Lufthansa sells award miles to members for immediate redemption. A member may only purchase additional award miles in connection with a request for a flight award or upgrade award booking and the subsequent booking of that award (online via Miles & More - Miles & More | Europe's leading frequent flyer programme or by calling the Miles & More Service Centre).

Är det verkligen såhär? Vad händer om man inte använder poängen direkt?
 
Toppen