Senaste nytt

Hertz Mystery Vehicle

Någon som provat att hyra bil i denna kategorin? Jag tycker det verkar lite spännande, undrar hur stor chansen/risken är att man får typ en Ford Fiesta. De flesta Hertzbilar är väl Volvo nowadays...
 

Morgan

Medlem
Har inte testat. Jag resonerar så här:

"Mystery Vehicle" prissätts ungefär som Ford Fiesta, deras minsta bil. Varför ska de uppgradera någon som betalar i nivå med Ford Fiesta, framför någon annan? Generellt så får man väl uppgraderingar om man har "tur", är trevlig och ber snällt, eller har någon form av guldkort.

Biluthyrningsföretagen är ju väldigt "generösa" med uppgraderingar, de vill ju få allt uthyrt och går alltid att ge folk större bil än de hyrt. Har fått Tiguan istället för Golf på Europcar, Peugeut 508 istället för Golf på Avis och Volvo V60 istället för V40 på Hertz senaste månaderna. Men hur ofta vill man ha uppgraderingen? Har man hyrt V40 för att det är den storleken man behöver, blir inte jag gladare av en V60.

Sen gillar jag inte heller att få helt nya bilar, så att man vet att den där rispan från nyckeln vid dörrhantaget gjordes av mig... :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Johan_G

Medlem
Jag tycker att det skulle vara kul att prova. Om jag betalar för en Fiesta så förväntar jag mig en Fiesta men jag provkör gärna det mesta så länge det inte blir dyrare. Jag har råkat ut för det mesta från Peugeot Expert till Audi A6 när uthyrarna har haft ont om bilar och den Golfliknande farkosten jag bokat inte står att finna.
 

falling

Medlem
Jag har också provat, fick ett kraftpaket av rang... En Dacia Sandero! Att köra om timmerbilarna på skogsvägarna i Norrland var ju bara att glömma. Men den tog oss dit vi skulle.
 
Är Five Star-medlem hos Hertz så uppgraderingar är inte helt ovanligt när jag hyr normalt. Tänkte jag skulle testa Mystery car en gång med tanken att jag inte är kräsen så det spelar inte så stor roll, fick spendera två dagar med en Renault Clio och tror inte jag kommer testa det konceptet igen faktiskt... :) Är pris den högsta prioriteten är det dock förstås väldigt förmånligt!
 
Toppen