Senaste nytt

Ett hotell i Quebec stämde en gäst som skrev dålig recension om hotellet på nätet

Dr. Miles

Expert
Quebec hotel sues former guest over online review - The Montreal Gazette

The Montreal Gazette skrev:
QUEBEC CITY — In what is believed to be a legal first in Canada — and a potential landmark case that could help to define the limits of free speech in cyberspace — a hotel is suing a former guest for $95,000 in damages over a review he wrote on the travel site TripAdvisor.

Jag vet inte hur det fungerar i Sverige men det kan vara en intressant fallstudie för Agö och Igorius?
 

JonW

Medlem
Det hände mig faktiskt något liknande i Litauen i somras.
Vid sen ankomst till hotellet var vårt rum avbokat o uthyrt, min väns lokale vän som bokat hade inga pengar på kortet, och då gäller ankomst före 18-regeln.
Inte så mycket att säga om, men min vän vägrade att betala ett öre till för den enda kvarvarande sviten.
Jag betalade snällt o gick ut o hämtade sista bagaget.
När jag kommer tillbaka står tanten upp högröd i ansiktet och skriker "Din vän här hotar att skriva skit om mig på TA, så jag tror det är bäst att jag skriver in min uppfattning om er först!!"
Ett något märkligt utspel mot en fullbetalande svitgäst, så jag önskade "Godnatt Mrs Fawlty" och gick upp på sviten....
 
Toppen