Senaste nytt

Seoul - Conrad vs. Lotte Seoul (city?) vs. Ritz Carlton?

zanga

Medlem
Tjenare,

Har sökt om Seoul-hotell här och läst diverse trådar om hotelltips men kan fortfarande inte bestämma mig. Tyvärr lider man väl av en mindre psykopatisk resestörning, Business Class Booking Syndrome, där man vill vara glasklart säkert att man får det man vill ha, givet bestämd utgångspunkt.

Jag har inget speciellt där att göra, förutom en vilja att sova när jag anländer till hotellet runt kl 10 på morgonen till någon tid på eftermiddagen, efter det vara vaken hela dagen + natten och flyga igen nästa morgon.

Helst hade jag bott nära Samseong i Gangnam antar jag, men tänker inte ge PH "3000" för 1 natt.

Just nu har jag förbokat Conrad Seoul (1950 ca, avbokningsbar, ligger ganska off, även om det kanske är fint) och Lotte Hotel Seoul (1700, avbokningsbar, väldigt centralt). Fundera[r/de] även på:


Såhär rangordnar jag hotellens position baserat på vad jag (tror) jag önskar, bäst till sämst:
1) Mercure
2) Lotte Seoul
3) Novotel
[]) ...
10) Conrad

Mina enda bestämda tanke just nu är att jag skiter i Conrad, trots kommande upgrades osv. Jag vill såklart betala mindre, och få mer.

What say you!? Är öppen för alla idéer :)

Edit: jag skrev "vs. RC" i titeln också men,... Vet ej! Döp om den till något bättre kanske.
 
Last edited:
Jag bodde i somras på Novotel Ambassador Gangnam och kan tänka mig att återkomma. Bra service, bra Executive Lounge, bra rum, mycket bra frukost, spa och gym!
 
Jag bodde två nätter lotte hotel seoul vid jul och mitt intryck var mycket bra. Skulle nog vilja säga att det var det bästa hotell jag bott på. Frukosten är helt sanslös i buffé delen.

Vill också bara säga också att belysningen styrs av displayen på telefonen. Det tog mig 24timmar att hitta den kontrollen, första natten fick jag ta bort kortet från hållaren vid ingången för att släcka. Det var lite jobbigt att hitta rätt på toa mitt i natten utan några lampor.
 
Toppen