Senaste nytt

Vad innebär en inbjudan till American Express Platinum?

tarzan

Medlem
Jag har i dagsläget ett guldkort hos AMEX, och igår fick jag ett fint brev i silver där det står att jag bör ansöka om ett AMEX Platinum.

Men vad innebär en "inbjudan"? Att man är godkänd för ett sådant kort? Jag tjänar inte 600K om året, så jag förstår inte varför dom vill att jag ansöka om det?

Jag har läst lite om fördelarna, kanske inte så jätteintressant iofs, men någon blir ju alltid imponerad. Men vad innebär Priority Pass? Får man gå före i kön i säkerhetskontrollen på en del flygplatser?
 

johhenrik

Medlem
Priority Pass är loungetillgång till de lounger som släpper in PP, exemeplvis Menzies på Arlanda.

Huruvida du är godkänd i förväg kan jag inte avgöra, men man kan ju hoppas att de har koll på sina uppgifter när de skickar ut det där. Det faktum att du inte tjänar tillräckligt kan nog vägas upp av att du spenderar tillräckligt på kortet.
 

tarzan

Medlem
Okej tack för svaret. Men det är inte så att dom sitter och skickar ut detta till alla deras kunder? Eftersom det även fanns en ansökan bifogad där allt egentligen redan var ifyllt, räckte med min underskrift i princip.
 

Johan_G

Medlem
Var det inte 650K? Sen vet man ju inte hur hårda dom är på gränserna egentligen, om dom tycker att man är en bra kund med hög spend säljer dom säkert gärna in ett finare kort även om man inte skulle kvala enligt dom officiella kriterierna.
 

Jocke08

Medlem
Det skulle jag inte tro..... Vad har dem för årsinkomst krav nu då?

Vet inte om/vad de har för krav. Följande krav staplar de upp när man vill ansöka:
Är du över 18 år?
Är du tillsvidareanställd?
Är du skriven i Sverige?

I den staplingen stod förut "Har du en årsinkomst över 600k?"
 

DrKlas

Medlem
En inbjudan till Amex Platinum för dig som har Amex Gold innebär att Amex vill att du ska ha ett kort som kostar 6000 kr/år istället för ett kort för 1500 kr/år ...
 
Toppen