Senaste nytt

Boka BA-award åt någon annan...

Stefan62

Medlem
Jag har läst tråden och inte hittat svar på min fråga om det går att boka en award-resa med Avios åt någon annan?

När jag läser "BAEC Terms and conditions" så ska det gå, men jag får inte valet när jag försöker boka - utan det är mitt namn som kommer upp automatiskt...
 

kristerj

Medlem
Jag har läst tråden och inte hittat svar på min fråga om det går att boka en award-resa med Avios åt någon annan?

När jag läser "BAEC Terms and conditions" så ska det gå, men jag får inte valet när jag försöker boka - utan det är mitt namn som kommer upp automatiskt...

Har du "household account" ? I så fall kan du bara boka åt dem som som finns i detta.
 

Knucket

Medlem
Har du hushållskonto? I så fall går det inte att boka utanför familjen.

Annars kan du upplösa det och då går det bra.
 

Magino

Medlem
Om inte reglerna ändrats de senaste åren ska det gå att boka en resa åt någon annan så länge du inte har ett hushållskonto. Då går det endast att boka bonusresor åt de som ingår i hushållskontot.
 

Concorde

Founding Member
Du kan boka åt vem som helst som nämnt ovan.
Men, har du ett Household account, endast dom som är med i detta.
Vet dock inte vad som händer om du vill boka åt någon som är med i ett annat HHA men du inte är med i ett?
 

doc

Medlem
Det hela är enkelt löst genom att skapa ett tillfälligt BAEC-konto åt personen man vill boka biljetten åt. Se till att adressen är samma som din egen. Låt sedan detta nya konto bli medlem i ditt household account och boka biljetten. När resan är genomförd kan du ta bort personen från kontot.
 

agehall

Medlem
BA har verkligen en del puckade begränsningar i sina system. Detta är ju idiotiskt eftersom man lätt kan gå runt det hela precis som Doc beskriver.
 
Toppen