Senaste nytt

Trevlig upplevelse med Delta Air Lines

Sinatra

Medlem
Hej,

i förra veckan var jag i Washington DC. Flög Air France på ditvägen, alltid väldigt trevligt. Men på hemvägen var jag bokad på Delta från DCA via JFK och sen ARN. Amerikanska bolag är ju kända för att inte vara så bra och detta var första gången på ett US-airline för mig. Var lite oroligför det värsta. Hur som helst började allt väldigt bra och fortsatte så till resans slut.

På DCA gick jag in i loungen och fick komma in plus en gäst trots att jag bara är Flying Blue silver och flög economy. På flighten till JFK hamnade vi längst bak på en CRJ-900 men fick utan problem byta till nödutång som annars kostar extra. På JFK gick jag till Sky Cluben och blev insläppt även där med en gäst. I entrén sa de att jag behövde guldkort men när jag berättade att jag kom in på DCA så sa de "jaha, men då får du väl det här också!" JFK-ARN flighten var också bra. Väldigt snäll och tillmötesgående personal med flera svenskar. Man fick tom varma (handukar!).

Jag undrar, hade jag väldig tur eller brukar US-carriers leverera allt detta? Varför är de annars så kritiserade? :)
 

nilsson

Medlem
Jag har alltid upplevt bra service och bra hårdvara med Delta, men tveksam catering. Jag flög en hel del NWA innen de blev Delta, och upplevde även de som bra.
 

agehall

Medlem
US-carriers är bra på att uppmärkssamma status, även om det bara är silver från något EU-program. Jag vet inte riktigt om du borde fått komma in i loungen enl reglerna, men få gratis emergency exit vill jag minnas ska vara ok som silver.
 

nilsson

Medlem
US-carriers är bra på att uppmärkssamma status, även om det bara är silver från något EU-program. Jag vet inte riktigt om du borde fått komma in i loungen enl reglerna, men få gratis emergency exit vill jag minnas ska vara ok som silver.

Nej, lounge access är mot betalning för silver. Exit row är jag osäker på, men "Economy comfort" ingår inte gratis (25% rabatt).
 

agehall

Medlem
När jag senast (iofs runt 2008) flög med silverstatus i USA så fick jag iaf emargency exit row utan att betala. Men saker och ting kan ju förstås ha förändrats..
 

Alx

Medlem
US-carriers har ett oförtjänt dåligt rykte. Till skillnad från många europeiska kollegor så har de amerikanska flygbolagen börjat att på allvar förbättra både sina kabiner och sin service. De når sällan/aldrig nivåer som de bästa asiatiska/arabiska flygbolagen men slår många europeiska flygbolag både vad gäller den mjuka och framför allt den hårda produkten. Igenkänning av statusnivåer och därtill tillhörande förmåner brukar vara riktigt bra.

Delta är dock i mitt tycke sämst av de stora amerikanska flygbolagen som flyger över Atlanten. Så gillade du Delta så törs du ge något av de andra stora flygbolagen en chans nästa gång! :D

Själv reser jag till USA med United från FCO imorgon.
 
Toppen