Senaste nytt

Singapore Airlines, Singapore Girl på väg bort

ACervin

Medlem
Australian Business traveller har presenterat Singapore Airlines senaste reklamkampanj. I 40 år har man använt sig av sina flygvärdinnor i sin reklam. Dom kommer att ersättas (inte i kabinen får man hoppas) av ett koncept som mer fokuserar på helheten. Kanske mer tidsenligt. En del trevliga reklam videos nutid och dåtid från SIA på ABTs hemsida. Länk nedan

Singapore Airlines edges away from the 'Singapore Girl' image - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller
 

Ritz

Medlem
Helt rätt att inte ha huvudfokus på 'Singapore Girl' som är otidsenligt och egentligen inte därför man väljer att flyga med flygbolaget (hoppas jag). Däremot tycker jag inte att man i den nya filmen har lyckats hitta ett koncept som är unikt eller ens särskiljande.
 

agehall

Medlem
Jag håller med dig Ritz. Jag har inget emot vackra kvinnor, men det känns lite fel att sälja vilken produkt som helst med hjälp av dem.
 

Dr. Miles

Expert
Jag håller med dig Ritz. Jag har inget emot vackra kvinnor, men det känns lite fel att sälja vilken produkt som helst med hjälp av dem.

och Hooters Air lyckades inte kommersiellt trots att (pga?) de fokuserade på vackra flygvärdinnor ombord.
Jag undrar om vad reseadministration hade sagt om man hade tagit en flight med Hooters Air...
 
Toppen