Senaste nytt

Världens första Absolut Vodka konceptbutik öppnar på Kuala Lumpurs flygplats

Jacob

Medlem
Absolut Company har beslutat att öppna världens första Absolut Vodka konceptbutik och platsen blir transithallen på Kuala Lumpur International Airport, i den nya gallerian som som har den globala resenären som främsta målgrupp. I den nya konceptbutiken, som är 45 kvadratmeter stor, får man uppleva allt kring varumärket Absolut. I entrén blir man mött av en Absolut värd och mitt i butiken finns en bar där man kan prova drinkar från drinkguiden Drinkspiration som innehåller över 500 drinkar som sedan avnjuts i den tillhörande loungen.

– Att öppna en flaggskeppsbutik för Absolut Vodka är en milstolpe för oss. Med butiken i Kuala Lumpur International Airport vill vi ge våra resande konsumenter en helhetsupplevelse av varumärket Absolut, säger Paul Duffy, vd vid The Absolut Company.

Butiken är ett samarbete mellan The Absolut Company, Pernod Ricard Asia Travel Retail och Eraman Duty Free.

jxr410jdk7ipvgzxzxgu.jpg
Foto: The Absolut Company
 

Axelzon

Medlem
Har en visit i KUL 16-17/9... Tyvärr reser jag vidare SIN-BKK-HKG-PVG på den rutten.. Men har de något riktigt lockande skall jag offra och checka in bagage på denna resa.. Ett apr bilder skall jag "Absolut" ta :cool:

Cheers Axelzon
 

Pushback

Medlem
Ser lika mycket ut att vara en Finnlandia butik.. Inte speciellt intressant ut, designmässigt, vilket är synd med tanke på allt kreativt Absolut gjort under tidigare år.
 
Toppen