Senaste nytt

Väntelista för uppgradering till Lufthansa business class

jaern

Medlem
En rookie-fråga: (sorry om besvarad i annan tråd)
Ska resa FRA-SFO nästa vecka med LH och är väntlistad för Upgrade till Business (I) .
Ser att det verkar finnas rätt många platser lediga i Business fortfarande.
Om de inte säljer ut alla premiumsäten, blir man uppgraderad i sista stund, eller kan det hända att det inte blir något då inga I-klassbiljetter finns?
Finns det något sätt att öka sina chanser? typ tala med någon vid incheckning? (som dock sker på ARN via SAS misstänker jag)

Misstänker att det inte hjälper mycket, men jag är TK Elite.
Tack för eventuella upplysningar
 

Senator

Moderator
Väntelista Business LH

Eftersom jag sitter med iPhonen ser jag inte var tråden är postat. Men hur tänker du uppgradera? Poäng/Miles? Du skriver TK Elite, skall du använda miles därifrån? Vad är din ursprungliga bokningsklass?
 

jaern

Medlem
Yes, jag är väntlistad. Har använt LH M&M poäng och det verkar gått bra med hela processen. Dock fick jag meddelande att jag är på waiting list. Detta syns även i bokningen. Bokningsklass var ganska låg (tror S), därför var jag tvungen att använda LH miles (50.000) i detta fall. TK miles går inte att använda vad jag förstår för att uppgradera i LH (trots Star Alliance...) om inte bokningsklass är Y.

Så ursprungsfrågan är väl egentligen bara hur waitlist proceduren funkar? får jag en plats ifall det finns lediga i Business på avgångsdagen?
 

Senator

Moderator
I min erfarenhet har en sådan WL gått på 24t, dock från Z till F när det gick att göra. Jag tror du borde nog få ett svar snart, eller senast vid gaten. Om det kommer ett nej, kan du prova vid gaten men kom ihåg att ta med pinkoden :)
 

ulagun

Medlem
I min erfarenhet har en sådan WL gått på 24t, dock från Z till F när det gick att göra. Jag tror du borde nog få ett svar snart, eller senast vid gaten. Om det kommer ett nej, kan du prova vid gaten men kom ihåg att ta med pinkoden :)

Kan bara instämma angående pinkoden.
Utan denna så existerar man inte har jag lärt mig den bistra vägen då jag tänkt använda LH voucher till uppgradering.
Allt verkade fungera tills de frågade efter den förbaskade pinkoden som jag naturligtvis inte hade med mig.
Blev ett blankt nein!
 

A380*G

Medlem
Jag har hört att alla icke-konfirmerade väntelistningar för upgrades raderas när flight manager tar kontrollen, normalt ca 24 timmar före avgång. Då måste man säga till igen vid incheckning att man vill uppgradera. Då clearas den direkt eller så får man svar i loungen eller vid gaten. Detta gäller givetvis för M&M.
 

agehall

Medlem
En sak till, även om du är TK guldplatinumsuperdupermegaexecutive så är du fortfarande mindre värt än en M&M FTL, så förvänta dig inte någon speciell hjälp från din M&S status. Tyvärr.
 

jaern

Medlem
Jag har hört att alla icke-konfirmerade väntelistningar för upgrades raderas när flight manager tar kontrollen, normalt ca 24 timmar före avgång. Då måste man säga till igen vid incheckning att man vill uppgradera. Då clearas den direkt eller så får man svar i loungen eller vid gaten. Detta gäller givetvis för M&M.

Tack för svar! Någon som vet om jag kommer kunna tala med någon på ARN om detta på avgångsdagen? Har nämligen bara en timme i FRA.

Vanligtvis gäller ju SAS incheckning, antar att de inte hanterar m&M upgrades....
 

agehall

Medlem
Har aldrig provat att uppgradera M&M vid incheckning med SAS, men jag misstänker att de inte kommer att ha en susning om vad du pratar om utan bara säga att *A-uppgraderingar måste ske senast 24h i förväg.
 
Toppen