Senaste nytt

[Tävling] Liten räknegåta

Malu

Medlem
Att springa långpass på löpband är inte så roligt. Ingenjör som jag är så brukar jag roa mig med huvudräkning för att fördriva tiden och kom på en räknegåta som jag tänkte dela med mig till er som tankenöt.

Med lutning på löpbandet så får man en viss stigning på köpet - och sist jag sprang långt så satte jag som mål för passet att komma upp på 1000 fots höjd. Eftersom jag inte har så hög "thrust" så nöjde jag mig med en långsam konstant stigning på 1.5% (sämre än en fullastad widebody). I mitt virtuella plan måste jag ha åkt businessclass (2x intjäning) eftersom den söta flygvärdinnan (min fru) serverade gratis vatten och apelsinjuice, samt att det serverades en all inclusive middag en stund efter att stigningen var över. Så till frågan: Hur många miles tjänade jag på mitt "frequent runner program" (avrundat till närmast högre heltal).

Bonusfråga: Vad tror ni jag kan ta ut för mina frequent runner miles?

[Första rätta svar belönas med ett glas champagne på nästa BC-träff där vinnaren och jag är närvarande.]
 

DrKlas

Medlem
Wow! Det var den första "löpartävlingen" jag vunnit på väldigt lång tid. Får se till att komma ihåg det där champagneglaset för det kanske dröjer innan jag lyckas ta mig till en BC-träff ...
 
Toppen