Senaste nytt

Flygbussarna introducerar "SuperShuttle" i Stockholm

Jacob

Medlem
Flygbussarna introducerar nu ett nytt koncept - "SuperShuttle".

SuperShuttle är ett billigare alternativ än taxi, men täcker in områden som ordinarie flygbussarna inte trafikerar.
Fast pris gäller alltid och man kommer använda miljöbilar med plats för upp till 8 passagerare.

Bokningen görs via webben eller per telefon.

Inledningsvis finns SuperShuttle i norra och västra Stockholm, i områdena Danderyd, Järfälla, Sollentuna, Solna, Sundbyberg, Täby, Upplands Väsby samt Stockholms västerort: Bromma, Hässelby, Vällingby, Rinkeby, Kista, Spånga och Tensta.

SuperShuttle Transfer Arlanda Airport- Stockholm
 
Jag har väntat och väntat på den här tjänsten! Bor man vid S:t Eriksplan som jag behövs ingen Shuttle men bor man i Danderyd så är det klockrent. Super Shuttle finns i NYC bland annat och där fungerar det klockrent.
 

Roger J

Medlem
Lite mycket Färdtjänst-känsla för mig om jag ska vara ärlig... dock kan jag tänka mig att det finns ett behov. Bra att de provar lite nytänkande i alla fall.
Tycker både vanliga bussen och framförallt Arlanda Express egentligen är alldeles för dyrt.
 

Jacob

Medlem
Jag har ju testat "flygtaxi" några gånger (som dessutom ger Eurobonus poäng).

Det är delat (kan bli i alla fall) så man åker runt och hämtar upp folk på vägen (de brukar vara lite duktiga på att hålla sig inom ett begränsat område).
Inte så bekvämt och enkelt som en vanlig taxi, men det fungerar. Dessutom är det en billigare.

Nu har dom ju också helt lagt ner den flygbusslinje som gick till Kista, Solna och Bromma.
 

Fredrik

Medlem
Jag kan tänka mig att det finns ett behov då många som bor i Norrort bor avsides från järnvägen/E4 och taxi är dyrt. För mig blir det halva priset jämfört med taxi och det skulle vara värt att testa.
 

Jacob

Medlem
Priset ser ut att ligga på 240 kr enkel resa. Är man två personer går det ner till 339 kr och tre personer 438 kr.

Samma pris både till och från ARN.

Så visst, är man 1-3 personer är det ett helt OK alternativ. Åker man ensam blir det halva priset mot vanlig taxi.
 
Toppen