Senaste nytt

Hyra hund i Tokyo?

Matsson

Medlem
Höstresan närmar sig. Herr Matsson med hustru och 14 årig dotter. Asiana First via FRA till ICN och NRT.
Kravet för denna resa från dotter är självklart att hyra hund och gå på kattcafe som tydligen samtliga japaner roar sig med på helgerna(bortsett brännvinsdrickning) Vi skall såklart bo på bra ryokan i Kyoto inkl. keskei middag samt åka till Hiroshima från Kyoto över dagen. (valuta för japan railpass). Dock har vi 6 dagar i Tokyo.
Är det någon på detta allvetande forum som tidigare hyrt hund någonstans i Odaiba området?(vi bor på Conrad)
Om inte, kommer jag med en klargörande rapport för den intresserade där jag rankar olika hunduthyrningsföretag från 1 till 10.........
Jag har sökt på nätet och hittat flera uthyrare, dock på japanska som inte är min paradgren. Jag förstår dock att kostnaden för två timmars hyra motsvarar ungefär vad det kostar att KÖPA hunden här hemma.
Icke förty, då jag lovat dotter att vovve skall hyras at any cost är jag evigt tacksam för tips.
Tripreport från promenad med jycke garanteras.

Matsson
 
Last edited:

Matsson

Medlem
Riktigt så illa är detta inte. Dock är det kul att göra något på nytt ställe som man som turist vanligtvis aldrig gör.
Hunduthyrning är tydligen bra business i Tokyo då många fastigheter förbjuder hyresgäster att ha husdjur.
Kan vara kul at som enda turist lyckas hyra hund två timmar och promenera i nån park....
Dotter står säkert ut även utan hyrvovve, men det vore helt klart en kul grej!!!!
 

charlesswe

Medlem
Asiana First via FRA till ICN och NRT. Kravet för denna resa från dotter är självklart att hyra hund och gå på kattcafe

I can see it from here...

"Daddy, I don't care about the caviar or the Krug onboard, the attentive Asian service or the 2 meters of legroom, just make sure I have one of those handbag-sized loaner dogs when I land".

Just imagine what a guy will have to go through to date her in a couple of years...

Still, could be worse:

japan_11.jpg
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som man kan låna/hyra (det framgår inte om några priser) hund på Pet Plus i AquaCity Odaiba.

Webbsida på japanska: ペットプラス アクアシティお台場CatPlus

Karta på Google Maps

Pet Plus skrev:
わんちゃんのお散歩体験について
・受付11:00-16:00まで(電話予約不可)
・夏季は時間変更 受付16:00-19:00
・体調不良等で、急にお休みいただく事がありますので、ご了承下さい。

Provning av hundpromenad
  • Öppettider: 11:00-16:00 (ej bokningsbar)
  • Öppettider under sommaren: 16:00-19:00
  • Det går inte låna ut hunden om hunden är sjuk.

Take out food för hundar
Tokyo Family Guy - Expat Life in the Slow Lane: Pet Plus@Aqua City Odaiba
 
Last edited:
Toppen