Senaste nytt

Flygbolag vi saknar

KNA

Medlem
Under 1990 talet flög jag flera gånger med Muk Air mellan RNB-KID-CPH . Muk Air hade flera korta linjer i Skandinavien

De använde en Short-360-300 en "buss" med vingar som vi brukade säga ;-) , efter mellanlandning i KID brukade piloten skicka runt en kartong med trekantsmackor och dryck och en gammeldansk , aldrig för tidigt för en gammeldansk står det på etiketten


Sen kom bron och de slutade flyga ....

Hittade en gammal tidtabellen här Airline memorabilia: Muk Air (1996)

image003.jpg muk_air.jpg
 

Traveller

Medlem
Precis och MUKs flight ställdes nästan aldrig in pga oväder. Den där maskinen klarade ju allt. Ljudvolumen var dock lite av ett problem tycker jag. Flög också denna under min tid på Europolitan...
 

Palazzi

Medlem
Säger Pan Am, som det bästa bolag som någonsin varit flygburet.

Andra bolag som jag saknar en aning är BMI och Maersk... SAS anno 1997 är också välkommen åter.
 

Jacob

Medlem
Flying Enterprise. Åkte många gånger med dem mellan Bromma och Visby. Trevlig service och god mat och dryck även på denna korta linje.
 

Holloman

Medlem
TWA och Pan Am även om jag egentligen inte kan säga att jag upplevde att de var bättre än andra, men de var klassiska bolag. Är glad att jag hann med en flygning med L-1011 med TWA. Det var ett par dagar efter att de studsat med en Tristar på JFK. Det halvt utbrända vraket stod på plattan när vi startade.
 

Holloman

Medlem
Jag trodde inte Sterling flög Caravelle så länge, men jag såg att de faktiskt flög dem ända till 93. Tänk vad man lär sig.
 
Toppen