Senaste nytt

Qatar Airways siktar på fler flighter från Stockholm Arlanda

doc

Medlem
Enligt en artikel i SvD Näringsliv (sid 10 - 11) idag där man bland annat intervjuar Qatar Airways nordenchef Günter Saurwein siktar man på att utöka antalet flighter per dag från Stockholm Arlanda till Doha.
 

Jacob

Medlem
Haha. Jag åt frukost förra veckan under ett pressevent tillsammans med journalisten från Svd och Qatar Airways Nordenchef, så jag har hört ungefär samma svar.

Visst har Qatar Airways förhoppningar på Skandinavien men att just Stockholm eventuellt skulle utökas uppfattade inte jag. Vi pratade dock desto mer om Helsingfors som ännu inte trafikeras alls av Qatar Airways.
 

doc

Medlem
Haha. Jag åt frukost förra veckan under ett pressevent tillsammans med journalisten från Svd och Qatar Airways Nordenchef, så jag har hört ungefär samma svar.

Visst har Qatar Airways förhoppningar på Skandinavien men att just Stockholm eventuellt skulle utökas uppfattade inte jag. Vi pratade dock desto mer om Helsingfors som ännu inte trafikeras alls av Qatar Airways.

Jag antar att man hör vad man vill höra. :) Det blev inget uttalande om när man går med i OW på den träffen då?
 

Jacob

Medlem
Jag antar att man hör vad man vill höra. :)
Det var inget konkret som sades i alla fall, vi stod som sagt vid samma bord och pratade även om Svd även hade ett kortare enskilt samtal med Nordenchefen. Men visst ser de stor potential i Skandinavien och säkert finns det förhoppningar om att kunna utöka framöver.

Det blev inget uttalande om när man går med i OW på den träffen då?
Qatar Airways är på många sätt ganska centralt styrt så de brukar vara väldigt försiktiga med att gå ut med denna typ av info innan de fått formell info från bolagsledningen.

Jag har även försökt få fram info om vilka lounger som kommer finnas på nya flygplatsen i Doha och vad de kommer erbjuda, men det är total sekretess vem man än frågar. Nästan alla jag frågat, alltifrån Corporate PR från Doha till Nordenchefen har svarat samma sak, vi vet inte ens själva.
 

Igorius

Medlem
Enligt en artikel i SvD Näringsliv (sid 10 - 11) idag där man bland annat intervjuar Qatar Airways nordenchef Günter Saurwein siktar man på att utöka antalet flighter per dag från Stockholm Arlanda till Doha.

Enligt nätupplagan är gulfbolagen de "nya bolagen som kan sänka SAS" (Här är nya bolagen som kan sänka SAS | SvD ). Det måste väl betyda att vi snart ser Qatar på intra-Skandinavien och europeisk shorthaul? Haha!
 
Toppen