Senaste nytt

Lounge i Shannon - access med United Airlines?

Palazzi

Medlem
Hej forumvänner!

Många känner säkert igen irländska Shannon som Europas västligaste utpost mot Amerika och pre-clearance för BA001 LCY-SNN-JFK.

Nu är det dock så att jag ska flyga från samma flygplats, fast med United, över pölen. Det som vid första anblick står klart är att det varken finns lounge för A*, OW eller SKYTEAM på flygplatsen, men att det åtminstone finns en lounge.

Den lounge som finns heter "Rineanna Suite Executive Lounge", men ungefär där slutar informationen om densamma. Jag lyckas inte hitta en enda bild på loungen, utan bara bilder på en framtida lounge som ännu inte påbörjats.

Ytterligare förundrad blir jag av information gällande vilka som har tillgång till loungen:
"The Rineanna Suite is currently availed of by First Class passengers travelling with Delta, United Airlines, US Airways, and AerLingus Gold Circle members, Priority Pass and Airport Angel cardholders."

För det första har väl varken Delta, United eller US Air någon F på linjen till Shannon, och för det andra verkar det ju konstigt att en flygplats med tio linjer (och fyra bolag) över Atlanten inte har tillgång till lounge ens i C.

Räknas man som F-passagerare om man bokar SNN-JFK-ORD där JFK-ORD är i F och SNN-JFK blir anslutningen i C (90% av sträckan?) :confused:

Det går även att betala 25€ för 3h i loungen, vilket jag troligen kommer göra om inga andra alternativ finns. Det behövs lite bilder på BC.se även därifrån....

Någon som vet mer eller rent av besökt loungen?

Länk till den info som finns: Executive Lounge - Shannon Airport, Ireland
 
Toppen