Senaste nytt

Emirates använder en ny tredjepartlounge på Arlanda

Fick veta från en ganska säker källa att Emirates skall öppna en egen lounge på Arlanda.

---
Redigerat av Dr. Miles
Originalrubrik: Emirates skall öppna en egen lounge på Arlanda

Emirates öppnar inte egen lounge på Arlanda, utan de kommer att använda en tredjepartlouge i F-pir efter passkontroll..
Bekräftat i Jacobs inlägg.

Även Swedavias koncernchef kunde idag bekräfta för mig att det kommer en ny lounge och att det handlar om upplägget ovan.

Loungen ligger på övervåningen i F-piren, i non-Schengen delen direkt efter passkontrollen. Emirates blir första kunden men loungen finns tillgänglig för andra flygbolag som önskar använda den.
 
Last edited by a moderator:

Sofia

Medlem
Spännande! Vet du om Qatar kommer börja använda samma lounge? De borde ärligt talat vara rätt missnöjda med Menzies loungen på ARN
 

MarSecLtd

Medlem
Detta är ju lysande! De kommer säkert följa intern standard och erbjuda skumpa. Hoppas den är färdig till den 18e sep bara.
 
Jag fick inte mycket info om deras lounge på Arlanda i helgen. Men de är bekräftat att den ska öppna men om den är klar till den 4 sep vet jag ej. Dock kan man ju tänka sig att den bör va de då beläggningen på första flighten är hög!
 

Ritz

Medlem
Har också fått bekräftat att det i T5 till en början kommer att bli en egen Emirates Lounge som drivs av Swedavia i samarbete med Aviator. Sen är det osäkert om den kommer att vara öppen för andra flygbolag.

Åker med EK i december och hoppas på riktig arabisk lyx! :)
 
Toppen