Senaste nytt

Bästa bonusprogrammet om du reser i Asien

Traveller

Medlem
Vänner

Vilket bonusprogram ger den bästa intjäningen i form av poäng och fördelar om man bor i Shanghai, China och reser mest inom APAC (100-130 gånger) men även till Tyskland / Sverige 6-7 gånger om året?
 

agehall

Medlem
Du får nog börja med att titta på vart du behöver resa och vilka bolag du kan tänka dig flyga dit med. Jag är inte säker på att du och Air China går ihop som handen i handsken...
 

Traveller

Medlem
Du får nog börja med att titta på vart du behöver resa och vilka bolag du kan tänka dig flyga dit med. Jag är inte säker på att du och Air China går ihop som handen i handsken...

Sydney, Melbourne, Darwin, Peking, Shanghai, Schenzen, Kuala Lumpur, Manila, Singapore.. Ja, alla stora städer inom APAC regionen är det frågan om. Air China har jag flugit med några gånger och du har rätt, vi passar liksom inte riktigt ihop.
 

Palazzi

Medlem
Finns väl tre rimliga, som inte innebär så lång omväg från Shanghai till angivna platser:

Star Alliance
Seoul och Asiana Airlines
Taipei och Eva Air

OneWorld
Hong Kong och Cathay

Problemet med de två första bolagen är att de egna bonusprogrammen inte är mycket att skriva hem om, samtidigt som de ger ganska dålig intjäning till andra FFP i C. Som bolag är båda mycket bra, och bytet sker på smidigt avstånd från Shanghai (4-500mi).

Cathay är riktigt bra. Du når lätt top tier inom Marco Polo med 100legs, och smidig hemresa via London är det också (byte till BA).
 

agehall

Medlem
Som jag ser det, så har du väl i princip tre bolag som känns relevanta; CX, SQ och TG. Möjligen kan JAL och ANA vara intressanta också, men jag vet inte hur bra täckning de har till kina.

Det känns som att PVG är ett dåligt ställe för dig att ha som bas. HKG vore mycket bättre och då blir valet enklare. Eller Singapore..
 

Dr. Miles

Expert
China Eastern (MU) och Shanghai Airlines (FM) är närmast omöjligt att undvika om man är stationerad i Shanghai och flyger Kina inrikes (och även utrikes).
Jag är insatt i deras FFP men att bli medlem på Air France/KLM Flying Blue skadar inte. Efter 30 kvalificerade flygningar med Skyteam flygbolag, kan man bli Skyteam Elite Plus (ungefär som Star Alliance Gold).

Membership thresholds - KLM.com
 

ACervin

Medlem
Flyger du mycket business mellan länder i Asien så sägs ju Singapore Airlines vara ett bra program. Från Singapore kommer du direkt till Köpenhamn. Fast du vill kanske till Stockholm?
 
Toppen