Senaste nytt

Radisson Blu Hotel, Amsterdam eller DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam Centraal Station?

Skulle ni välja Radisson Blu Hotel, Amsterdam eller DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam Centraal Station?
Radisson kostar 209€ och Hilton 120€

Ett plus om det är enkelt att ta sig från Amsterdam Arena till hotellet efter 23.00
Guld status hos båda kedjorna.

Motivera gärna! :)
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Stationsområdet är inte charmigt alls men det är lätt att ta sig därifrån. Radisson Blu ligger förhållandevis avsides till. Jag har bott på Radisson och det var inget märkvärdigt alls. Sålunda tror jag Stefan62 har rätt.
 
Stationsområdet är inte charmigt alls men det är lätt att ta sig därifrån. Radisson Blu ligger förhållandevis avsides till. Jag har bott på Radisson och det var inget märkvärdigt alls. Sålunda tror jag Stefan62 har rätt.

Vet inte om du syftar på skumma människor eller bara trist område men sist jag var i Amsterdam så hade jag huvudvärk och lämnade mina vänner kring 01.00 och drog mot stationen för att ta "tåget/tunnelbanan" till flygplatsen där vi bodde på Sheraton.

Jag minns att jag inte var så jävla kaxig när jag promenerade helt själv där vi stationsområdet. Mycket skumt folk vad jag kan minnas.
 

Senator

Moderator
NH Hotel Barbizon är en gammal favorit för min del när jag hade anställda i Amsterdam mellan 2003-05. Det var innan jag fattade hotellprogrammen :)
 

agehall

Medlem
DT utan tvekan! Det är faktiskt inte alls dumt imho.

NH har jag dåliga erfarenheter från. Tex "Gratis Internet!" som visserligen var gratis, men så slött att mitt 2400 bps modem var snabbare. Däremot gick det utmärkt att betala €20 och få OK internet.
 

agehall

Medlem
Nu var det kanske inte något alternativ, men håll er borta från HGI AMS. Det ligger en bra bit bort från terminalerna och det tar 10-20 minuter att ta sig dit med bil.
 
Toppen