Senaste nytt

Finns det något flygbolag / rutt med rökning tillåten?

Banbul

Medlem
Förundrades återigen idag över den tydliga informationen om att "alla våra flygningar är rökfria".

Finns det något flyg som inte är det?
 

pitch

Medlem
Ja, det kan man verkligen undra.

Flygplanstillverkarna har ju i alla fall äntligen slutat installera askkoppar på muggen. (Sannolikt det allra sista stället på ett flyg där man bör röka.)
 

agehall

Medlem
Har de? Jag har inte tänkt så mycket på det, men de har ju länge haft kvar dem för att det ska gå att fimpa en cigarett som någon tänt trots förbuden.
 

pitch

Medlem
Kan ju vara att dom bara gömmer askkopparna bättre nu för tiden, men jag brukar inte hitta några på nya flygplan i alla fall.

Fast undersöker man saken närmre så verkar det ju som att det måste finnas. Å andra sidan så verkar reglerna säga att det går bra med en askkopp för flera toaletter, placerad på utsidan (hur nu det skulle hjälpa på något sätt över huvud taget). Fan vet vad som gäller egentligen...
 

Palazzi

Medlem
Cubana Airlines tillät det förra året, men bara på vissa linjer. Jag tror det är på linjen till/från Moskva, samt till Sydamerika som du fortfarande kan röka.

När du bokade Cubana med resebyrå fick du välja "Non Smoking Area" om du ville undfly cigarrernas väldoft :p

@Roger kanske vet om det forfarande är så?

PS. Finns rätt många andra anledningar till att inte flyga Cubana...
 
Toppen